waarom straft de KNVB amateur clubs veel strenger?

profclubs mogen naar mijn idee doen waar ze zin in hebben. Als het misgaat (financieel meestal) komt de KNVB pas na tig keer waarschuwen eindelijk met een minimaal strafje: 1 of 2 pnt in mindering. Terwijl bij de amateurs de straf direct mega-hoog is: duel zonder publiek, en vandaag voor vv Barendrecht 10 punten in mindering!!! Hoe kan dat?

12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

Omdat de grote clubs meer geld in het laatje brengen bij de KNVB..? Als de bond hen gaat straffen, straffen ze indirect zichzelf. Een klein amateurclubje is voor zo'n grote bond als de KNVB onbelangrijk, al die clubjes bij elkaar is waarschijnlijk maar een schijntje van de inkomsten vergeleken met een grote club.