Waarom zitten voetballers tijdens de groepsfoto op de eerste rij de laatste jaren allemaal in een kakhouding en niet meer gehurkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste foto's van Neerlands elftal die ik zo 1, 2, 3 kan vinden zijn niet rechtenvrij maar Google even groepsfoto Nederlands elftal en je ziet direct het verschil. Vroeger hurkte men gewoon door, met je gat tot op je hielen. Een kakhouding is een houding waarbij je met je gat boven de pot hangt en zoals zij op de foto staan is het ook nog alsof ze bang zijn voor vieze billen. Het spreekt eigenlijk voor zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te strakke broekjes ,pijp in kijk.?? Zit niet lekker met de tok in .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vroeger was het gras minder smerig? of hoefden ze hun eigen kleren niet te wassen, en nu wel? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Kapperkort voetballers dragen geen tok!

Antwoorden (1)

Hoewel er voor korfbal wel richtlijnen zijn hoe je een teamfoto moet maken, is dit niet het geval voor voetbal. Er lijkt dus geen gedachte achter te zitten waarom dit veranderd is. Wellicht ziet het dynamischer uit.