Hoe komt Feyenoord aan zijn 40 miljoen schuld?

Ik begrijp dat ze meer hebben uitgegeven dan inkwam ;p

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K
jc54
12 jaar geleden
De volgende vraag: hoe komen ze er van af?

Antwoorden (5)

Veel dure spelers kopen met een rentedragende lening en vervolgens niet presteren. Voornamelijk in de Europa League en Champions League verdien je veel geld als je goed presteert, maar dat schiet dus niet op als je eindigt als 10e.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Europa League verdiend niet echt goed. Inkomsten zijn nauwelijks meer dan de uitgaven.
Champions League is wel heel lucratief.
Ik heb sterk de vermoede dat dat komt omdat der in der spelersgroep de laatste jaren duurder in wordt gekocht dan verkocht.

Kijk maar eens naar Tim de Cler of Denny Landzaad – Roy Makaay – van Hooidonk – van Bronckhorst enz…..
Feyenoord koopt vaak hele oude spelers aan die daardoor erg duur zijn vergeleken een jonge speler. En oudere spelers zijn ook al dicht tegen het einde van zijn carrière dus dan moeten die ook al weer vervangen worden. Dat kost allemaal klauwen met geld en ze kunnen dat moeilijk terug betalen omdat ze vaak in die systeem werken. En het verlies van Mario Been helpt er ook niet echt bij. In mijn opinie kun je het beter andersom doen. Net als ‘AZ’ dat is een club die vaak jonge spelers aankoop met een erg laag prijskaartje. Dan kunnen ze daar erg goed ontwikkelen en verkopen ze heb als zijn waarde (erg) is gestegen. ‘AZ’ heeft de laatste jaren dat vaak gedaan. Die zal financieel gezien aleen maar meer stijgen.
Maar Feyenoord doet dat waarschijnlijk niet omdat op die club teveel druk ligt.
Ik weet niet zeker of dat ook de rede is maar ik denk dat er ook mee te maken heb.
Als je eens kijk naar de eisen van de supporters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Wyker....haha, inderdaad.
Slecht management en geen financieel vooruitzicht.. Te weinig kennis van financiële toekomst visie en geen reserve potje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inmiddels zijn er al diverse sponsors geweest waardoor de schuld is ingenomen. Laten we beginnen bij het feit dat het niet alleen afhankelijk is van het meer uitgeven dan inkomt door spelers te kopen en niets te presteren....maar het grootste probleem is voor de onnodige boetes opdraaien voor de schade die wordt aangericht door mensen die zich supporters noemen, die schades varieeren van schades in de Kuip tot schades in de stad Rotterdam (tijdens de viering van het laatste kampioenschap) tot schades bij de NS en in andere stadions, die lopen vaak in de 100.000 enden.
Er worden vaak genoeg goede dure spelers gekocht maar op de een of andere manier presteren ze bij Feyenoord aanzienlijk minder dan bij de vorige club waardoor de prestaties ook uitblijven en er geen prijsgeld meer binnenkomt. Een andere optie is dat het elftal net lekker draait en dan na heel korte tijd andere clubs komen en die spelers weer wegkopen voor véél te weinig geld en moet dus daarbovenop het elftal wéér wennen aan een nieuwe speler.
Ook zal ik het de weinige prestaties niet kwalijk nemen, ik blijf bij mijn mening dat er veel gesjoemeld wordt met scheidsrechters die (wat mij betreft) teveel macht hebben.
En de media natuurlijk niet te vergeten......die kunnen een club erg de grond in boren wat spelers en supporters weg kan jagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een combinatie van structureel wanbeleid, mensen zonder kennis van zaken op te belangrijke posten, veel trainers die dure assistent-trainers mee wilden nemen, kleedkamers wilden verbouwen en matige tot zeer slechte spelers in hun kielzog meebrachten, veel te hoge salarissen voor spelers die weinig tot geen meerwaarde (meer) hadden, en misschien wel het belangrijkste: een volslagen gebrek aan langetermijnvisie. Het opportunisme in de voetballerij is hoog, en Feyenoord heeft daar schaamteloos aan meegedaan. Als een gewoon bedrijf 40 miljoen schuld zou hebben dan zou het allang failliet zijn, maar Feyenoord mag rustig doorgaan met het uitgeven van geld.