Als een voetballer speelt in de voorronde Champions League/ Europa League, mag die dan nog voor een andere club Europees uitkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
9.6K

Het beste antwoord

Vorig jaar zijn de regels gewijzigd door de Uefa. Voorheen was het inderdaad zo dat als ze eenmaal uitgekomen waren in een voorronde Champions League met club A, ze met club B (tot de winterstop) geen Champions League mochten spelen.

"Voetballers die uitkomen in de voorronde van de Champions League of Europa League mogen vanaf komend seizoen al vanaf de groepsfase voor een andere club spelen. Dat heeft de UEFA woensdag tijdens een vergadering in Tel Aviv besloten. Voorwaarde is wel dat de club van de desbetreffende speler in de voorronde wordt uitgeschakeld.

Tot nu toe waren voetballers die in de voorronde hadden gespeeld en vervolgens naar een andere club overstapten niet speelgerechtigd voor de groepsfase van de Europese bekertoernooien. Zo kon AZ dit jaar in de Champions League niet beschikken over Rasmus Elm, omdat de Zweed met zijn vorige werkgever Kalmar FF al actief was geweest in de kwalificatie voor hetzelfde toernooi. De UEFA staat dit vanaf komend seizoen wel toe."

http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/142400/spelers-eerder-europees-inzetbaar-na-transfer/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kort en bondig nee maar de jaar daar op weer wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee maar ik heb het opgezocht op google en de regel is toch weer anders, misschien heb hier wat aan: http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/100491_regels-voor-spelers-in-champions-league-aangepast