Hoe kan je erachter komen wat jouw positie is met voetbal?

Dan heb ik het over je vaste plek op het veld, keeper , verdediger, laatste man, voorstopper, rechtsback, linksback, verdedigende middenvelder, aanvallende middenvelder, centraalmiddenvelder(midmid), rechtshalf, linkshalf, spits, schaduwspits, rechtsbuiten, of linksbuiten? Ik heb een beetje alle posities die mogelijk zijn opgenoemd om het makkelijker te maken. Stel; ik heb een goede conditie, goed fysiek, 1,88meter lang en 80 kg. Ik ben niet goed in afmaken, ben wel technisch, niet supersnel, loop niet veel, ben een beetje aanvallend ingesteld, geef goeie passes en heb een redelijk goed schot. Hoe kan ik er nou achter komen waar ik dus moet spelen? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
7.9K

Antwoorden (9)

Als spits moet je juist wèl goed kunnen afmaken en als middenvelder moet je snel zijn!
In mijn ogen zou jij je moeten concentreren op de verdediging.
Een goed fysiek om een spits te stoppen, en een goed schot om de bal weer naar voren te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De trainer/ coach beslist uiteindelijk waar je komt te staan. Het is dus eigenlijk niet aan jou, om te bepalen, wat jouw positie is. De trainer mag er zijn visie op los laten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Op basis van jouw informatie ben je te traag voor een spits en rechts/links buiten. Ook voor verdedigen want de spits van de tegenpartij loopt jou er dan uit op de counter. Voor middenvelder loop je te weinig. Je zou dus eigenlijk het best geschikt zijn voor de nummer 10 positie als je de speler bent zoals jij jezelf beschrijft. Al kan het zo zijn dat jouw coach een hele andere visie heeft over jouw kwaliteiten dan jij zelf. Ik kan alleen antwoord geven op basis van jouw visie en dan kom ik uit op de nummer 10 positie dus :-) of je daar ook echt voor geschikt bent kan ik niet beoordelen op deze manier , maar alle andere plekken vallen sowieso af als jouw eigen beoordeling de juiste is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ga er vanuit dat je het wel weet. Maar ik bedoel dan dus achter de spits spelen. Voor het geval je de nummer 10 positie niet wist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Owke als ik dit hoor kom je het meest in aanraking voor verdedigende middenvelder. Welke klasse speel je en welk team? Ik speel a1 eerste klasse. Miscchien moeten we tegen elkaar;)
Grt Delano
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Links of rechts half lijkt mij de beste positie voor jou je hebt een goede conditie je kan een mooie bal trappen dus steekpaasjes zijn belangrijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de uitleg te lezen,bent U een échte mid-mid. Iemand,die technisch onderlegd is en een goed schot heeft zijn vrij zeldzaam. Op het middenveld voelt U zich als een vis in het water..ongeveer vergelijkbaar met van Bommel. Scoort niet al te vaak,maar is zo'n speler,welke in geen enkele ploeg mag ontbreken.

Sportieve groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdediging, recht of link :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvallende middenvelder, achter de aanval.
Je kan redelijk veel koppen als er veel voorzetten worden gegeven (1,88m).
Je kan veel passes geven op deze positie (goeie passes).
En van daar kan je veel schieten (goed schot).
Op deze positie zit je niet helemaal van voor (niet veel lopen, niet snel, niet goed afmaken).

Volgens mij kan je een spelverdeler worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou je in de verdediging zetten, links- of rechtsback. Je bent fysiek sterk dus je bent goed in duels en je bent aanvallend ingesteld, dus dan kan je goed opkomen over de flanken. Ook kan je dan goed voorzetten geven omdat je een goed schot hebt. Ik hoop dat je er iets aan hebt. :)