Ik heb een aantal vragen over Ajax.

- Hoeveel leden heeft Ajax (NIET de supportersvereniging) & kun je zomaar lid worden?
- Moet een lid van Ajax contributie betalen?
- Krijgt Ajax subsidie, zo ja, van wie?

Nog 2 kleine dingen, die ik nergens letterlijk kan vinden:
- Wat is het doel van Ajax?
- Hoe probeert men dat doel te bereiken?

(Elke vereniging heeft een doel)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K

Antwoorden (2)

Ajax is geen vereniging, maar een beursgenoteerd bedrijf. Dat wil zeggen dat je aandelen van de club kunt kopen en daarmee voor een bepaald gedeelte eigenaar bent van de club. Het uiteindelijke doel is winst maken en groeien, zowel op sportief als economisch vlak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt hier toch ook gezegd?
1. Ongeveer 470 à 480
2. Nee
3. Nee, maar gemeente heeft wel geld gestoken in arena, hoewel Ajax dit stadion huurt en er zijn wat projecten rond supporters die voor een gedeelte gefinancierd worden met geld van de gemeente