Moet de wereld kampioen bij Wk zich ook kwalificeren voor de volgende Wk?

Bv spanje moet hij zich nog kwalificeren voor Wk 2014?
Of mogen ze zonder kwalificatie meedoen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.5K

Het beste antwoord

Zowel de uittredende wereldkampioen als het gastland zijn rechtstreeks geplaatst voor het kampioenschap. Dit geldt evenwel niet voor de verliezende finalist of voor de winnaar van de play offs (de zogenaamde "kleine" finale)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Elk land moet zich op elk WK opnieuw kwalificeren. Behalve de gastland word automatisch gekwalificeerd. In 2014 zal Brazilië er dus zeker bij zijn, want het wk van 2014 is in Brazilië.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De titelverdediger ,hoeft nooit wedstrijden te spelen om zich te plaatsen voor het volgende WK !

Groet:Zoekertje

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vergiste mij dusdanig,want sinds 2002 is die regel veranderd. Dus elk land ( m.u.v. het Gastland) moet zich kwalificeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze moeten meedoen met de kwalificatie wedstrijden alleen het gast land niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja spanje moet zich gewoon weer kwalificeren net als elk ander land met uit zondering voor het gastland het is nog al dom als je een wk in je land hebt en je mag niet eens mee doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 1934 moest het gastland zich nog wel plaatsen. Dat was indertijd Italië, dat zich ten koste van Griekenland redelijk gemakkelijk plaatste, en vervolgens wereldkampioen werd. Zo ongehoord is dat dus ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1934!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat is heeeel erg ver voor mijn tijd
ja natuurlijk