Hoeveel schuld heeft Ajax op het moment?

Logisch...

Toegevoegd na 6 minuten:
Eerste antwoord:

Die komt uit begin 2010;) Weet je ook wat dat nu is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.4K

Antwoorden (3)

Ze hebben geen schuld, ze lijden alleen wel vaak verlies de laatste jaren. Door de beursgang hebben ze nog aardig wat geld, alleen niet genoeg om alle aandelen terug te kunnen kopen. Hoeveel geld ze precies hebben weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
49 317 000 aan kortlopende schulden en 4 215 000 aan langlopende schulden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ajax heeft geen schulden. Onlangs werd er een onderzoek ingesteld en daarin stond dat er slechts 2 clubs in het Nederlandse betaalde voetbal zijn die nog gezond (schuldloos) zijn: Ajax en FC Twente.

Waar Ajax de afgelopen seizoenen mee kampte waren geen schulden, maar tekorten. Zoals iedere club maakt Ajax ieder seizoen een begroting op. Er wordt vastgesteld hoeveel kosten en uitgaven er worden en hoeveel inkomsten en opbrengsten er worden verwacht. Ieder seizoen werd hierbij deelname aan de Champions League in de begroting opgenomen (De welbekende arrogantie?). Champions League werd echter steeds misgelopen, waardoor de club vele inkomsten misliep en dus met tekorten kampte.

Dit seizoen nam Ajax voor het eerst sinds jaren weer deel aan de Champions League, dit terwijl dit maal voor de zekerheid Champions League-deelname NIET in de begroting werd opgenomen. Daardoor kreeg het meer geld binnen dan verwacht en hebben ze voor het eerst sinds jaren geen rode cijfers.

Ajax heeft dus geen enkele schulden.