Hoe fysiek verbeteren? zie beschrijving.

Hallo, ik ben 14 jaar, niet heel groot en ook niet heel stevig. Ik zit op voetbal en ga volgend jaar vanaf de C naar de B. Nu is mijn probleem dat ik het fysiek nu al niet erg goed aan kan en dus volgend seizoen waarschijnlijk helemaal niet. wat kan ik daar aan doen? ik ben nogal mager en veel eten helpt niet echt goed. ik wil wel graag door gaan met voetbal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Iedereen heeft zijn kwaliteiten, ook de kleine minder fysieke spelers. Kijk maar naar wesley sneijder, die is ook maar een turf hoog. Richt je op je kwaliteiten en je zal prima in je team passen volgend jaar.

Daarnaast moet op jouw leeftijd vaak de groeispurt nog komen, dus je zal nog wel de lucht in schieten. Voor krachttraining gericht op het verkrijgen van meer 'body' ben je nog te jong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of je op hoog niveau speelt? Je hebt bij profclubs, maar ook bij een aantal amateurclubs krachthonken waarin je aan je fysiek kunt trainen. Dit kun je echter ook in een fitnesscentrum doen. Daar leggen ze je precies uit wat je nodig hebt om fysiek sterker te worden.

Atletiektraining is iets wat ik in het verleden naast het voetbal heb gedaan. Dit in principe om van een blessure af te komen, maar daar werd ik getraind op zowel conditie als fysiek.

Het kan zijn dat je geen tijd, geld of zin hebt om te fitnessen of aan atletiektrainingen deel te nemen. In dat geval zou je ook thuis oefeningen kunnen doen. Ik heb thuis gewichten staan waarmee ik in mijn vrije tijd train en daarnaast zijn buikspieroefeningen en push ups goed. Dit is minder effectief, maar het helpt wel.

Blijf naast de fysieke trainingen goed in beweging. Hou je conditie op peil en een gezonde leefstijl is ook belangrijk: een goede dag en nachtrust en goede voeding.