hoe komt FC Barcelona aan hun geld behalve de sponsors?

Ik zou het graag willen weten want ik maak op dit moment een verslag over deze TOPclub : )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Antwoorden (8)

prijzengeld de copa winnen de finale van de champions league en investeerders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog even een aanvulling:
Door de verkoop van artikelen verdienen ze ook geld. (maar ik denk niet dat het veel van de totale winst is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist heel veel verdienen ze daarmee.
Er zijn momenteel ongeveer 1,5 miljoen shirt met Messi achterop verkocht. prijs per stuk is €85,- Reken maar uit.
Denk de seizoenkaarthouders, toeschouwers, tv geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder andere het spelen van de champions league levert ze al zo'n 110 miljoen op, en naast dat hebben ze ook een grote omzet door verkoop shirt en goodies van FC Barcalona.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
FC Barcelona krijgt eigenlijk pas sinds kort geld van een shirtsponsor.
Tot eind vorig jaar speelden zij met Unicef op de borst, een "sponsor" waar ze geen geld voor kregen.

Maar goed, het geld komt dus o.a. binnen door sponsoren (De overeenkomst met de Qatar Foundation levert de Catalaanse club in zes jaar tijd 165 miljoen euro op. )

Daarnaast krijgen ze geld voor overwinningen.
De jaarlijkse seizoenkaart verkoop levert geld op, evenals de toegangsbewijzen in de losse verkoop.
Onderschat ook de invleod van merchandising niet.

Het kopen van een heel goede speler halverwege het jaar kan extra shirtverkoop met die naam opleveren.

"Deelname aan de Champions League is essentieel voor een topnotering in de geldlijst. Ook de televisierechten blijken profijtelijk en volgens Switzer staat een nieuw stadion garant voor extra inkomsten. ,,Dat is wat er met Arsenal is gebeurd. Nadat zij zijn verhuisd van Highbury naar het Emirates zijn ze in het inkomstenklassement geklommen van de dertiende naar de vijfde plaats.''

http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/1890649/2011/02/10/Europese-topclubs-verdienen-miljarden.dhtml?redirected
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je prijzen wint krijg je geld , welke plaats je ook ben geieinigd in de competitie krijg je geld laat staan als eerste nog meer, ze hebben zich direct gekwalificeerd voor de cl , elke cl wedstrijd , seizoenkaarthouders , tv geld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij voetbalclubs zijn altijd een aantal geldbronnen belangrijk voor een club. De drie belangrijkste zijn meesal sponsoring, merchandising (shirtjes verkoop en dergelijke) en tv rechten. Daarnaast heb je ook nog kaartverkoop, prijzengeld, catering (op wedstrijddagen) en transferwinsten (nou zal dat bij Barcelona niet snel het geval zijn).

Toegevoegd na 1 minuut:
Kaartverkoop vertegenwoordigt ook meestal een significante deel van de inkomsten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je een werkstuk maakt over dit onderwerp is het onderstaande boek (zie bron) misschien interessant. Ik weet dat er ook een heel interessant blog is over dit onderwerp, ik zou het morgen even kunnen opzoeken als dit je zou helpen voor je verslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prijzen geld
Spelers verkoop
Tv geld
Kaart verkoop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door de belangrijke cups te winnen en door hun voorzitter;
Sandro Rossel