waarom roepen de spaanse/portugese/braziliaanse etc. altijd na een doelpunt goaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal?

Toegevoegd na 41 seconden:
pardon, ik bedoel natuurlijk: spaanse (etc.) COMMENTATORS

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat doet iedereen toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spanjaarden e.d. roepen niet even goaal! maar minimaal 20 seconden lang een lang gerekt gooooooaaaaaal! en gol gol gol gol gol gol gol gol gooaaaaal!
zo dus: http://www.youtube.com/watch?v=yq7T5rza8Ic
en
http://www.youtube.com/watch?v=O7NIZifWVqU
corzijlstra
12 jaar geleden
De Belgische tv-commentator van weleer Rik de Saedeleer heeft eens gezegd: "Dat is em! Dat is em!" naar aanleiding van de harde kopbal van Georges Grun na de voorzet van Eric Gerets, welke bal in het doel verdween achter Hans van Breukelen. Daardoor miste Nederland een WK en ging België. Na afloop zei Rik: "We gaan! We gaan!" Je kunt het op YouTube nakijken. Verder riep ex-NOS-tv-verslaggever Herman Kuiphof dikwijls: "En een doelpunt!" De Belgische tv-commentator Frank Raes zegt vaak: "Binnen!".

Het beste antwoord

Omdat goal betekent dat er is gescoord en ze niet zo droog zijn als de Nederlandse commentators waardoor ze het ook leuker maken voor de kijkers thuis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door het temperament?
(zijn ze enthousiast)
;)

Toegevoegd na 23 seconden:
Ik bedoelde het zonder vraagteken haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze niet de toekomst kunnen voorspellen, en dus niet reeds voor het doelpunt al kunnen gaan roepen.

Ze zouden het eventueel kunnen proberen - beginnen met roepen voordat de bal in het net verdwijnt of zelfs geschoten wordt - maar als er dan geen doelpunt valt, staan ze ook zo voor paal natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
snap je de vraag echt niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is 1 mogelijke verklaring voor mijn antwoord, maar ik geloof niet de meest waarschijnlijke.
Ha, die Gast60344;

Omdat de kijkers/luisteraars het niet zouden snappen als ze "Doelpuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuunt!"
of "Tóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóór!"
zouden roepen.....