nu ajax kampioen is, zijn ze dan al zeker van een plek in de groepsfase van de championsleague of zijn er nog voorondes? ik hou van veel informatie!!!

-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Nee ze moeten nu geen voorrondes meer spelen. Ze zijn direct gekwalificeerd voor de poule fase.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ajax hoeft dit keer goddank geen voorrondes meer te spelen. Ajax en voorrondes zijn namelijk geen echt gelukkige combinaties.

Voor twente is het helaas een ander geval: Zij moeten het dit jaar in twee voorrondes opnemen tegen een europese tegenstander van formaat.

Eigenlijk zou PSV het beste een voorronde kunnen spelen.

"PSV kan het best tweede worden en daardoor de voorrondes van de Champions League spelen, zo valt te lezen in het Algemeen Dagblad. De Eindhovenaren staan 21e op de ranglijst van de UEFA en daardoor zal de ploeg geplaatst zijn.

De Nederlandse clubs stromen in de derde voorronde in en moeten bij winst ook nog een vierde voorronde spelen om de groepsfase van het kampioenenbal te bereiken. De kans is groot dat PSV in beiden ronden geplaatst is. Dat geldt niet voor Ajax en FC Twente, zij zullen waarschijnlijk alleen in de derde voorronde een geplaatste status hebben en in de vierde voorronde tegen Europese toppers moeten spelen.

Ajax staat op de 34e plaats en FC Twente is terug te vinden op plaats 49. De derde voorronde zal op 26 of 27 juli beginnen. Mogelijke tegenstanders zijn op dit moment: Rubin Kazan (Rusland), Standard Luik (België), Timisoara (Roemenië), Trabzonspor (Turkije) en Odense (Denemarken).

In de vierde voorronde is het voor Ajax en FC Twente mogelijk om ploegen als Bayern München, Olympique Lyon en Villarreal te treffen. PSV kan door de geplaatste status die ploegen niet loten en moet het bijvoorbeeld tegen Napoli opnemen."

http://www.soccernews.nl/news/121501/PSV_kan_voor_Nederlands_voetbal_het_best_in_CL-voorronden_spelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als ik zeg dat ze GEEN voorrondes meer hoeven te spelen, dan zou je kunnen concluderen dat ze direct in de groepsfase zitten en dus direct alvast enkele miljoenen op hun begroting kunnen begroten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ajaxsuperfan vergist zich hier waarschijnlijk door de Europa League: Daar moet je namelijk altijd nog 1 voorronde spelen voor de groepsfase begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou zomaar kunnen... ze zijn ook al een hele tijd niets anders gewend dan OF voorrondes Champions League of direct Europa League :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, want als je uitgeschakeld wordt in de laatste voorronde van de CL speel je direct in de EL.