ik ga later in het leger wat moet ik daar voor doen om in het leger te komen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je dat zeker... Nu al
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je denkt dat het leger stoer is, dat is het ook. Maar je doel is om in oorlog mensen te doden. Ik wil niet als een hippie klinken, maar denk erover na
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja... tig jaar alleen maar trainen en dan heel de dag voor een bedrijf gaan zitten (gebeurt echt in Capelle à/d IJssel!) Leven van een minimumloontje en als je uitgezonden word altijd het risico lopen dood te gaan of gewond te raken, maanden je gezin/familie niet zien...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het betaalt zekers goed hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat moet je daar voor doen? Je verstand op nul zetten! Kijk eens goed naar de landen waar er conflicten zijn,hoe de soldaten het er van afbrengen. Oorlogje spelen....,niks voor mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een vraag van een kind van 8 jaar, die mag nog best de droom hebben om soldaat te worden en hoeft zich nog even niet druk te maken over de eventuele consequenties die het kan hebben
En dat loon valt reuze mee hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Duco232 : Je doel is om in oorlog mensen te doden ??? Volgens mij lees jij teveel geenstijl.nl Je doel is de vrede te bewaren. En daar waar nodig hulp te bieden en iedereen die het in enige mate verdient.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iedereen jonge jongens verteld hoe gruwelijk leger is dan hebben we straks geen soldaten meer over. Hij wil zich gelukkig opofferen stoer dat ie is.

Antwoorden (14)

Ligt eraan wat je wilt worden,je moet minimaal havo doen voor de knm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goede conditie is belangrijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En hopen dat je de juiste lengte haalt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ons leger tegen die tijd dan nog bestaat, met de bezuinigingen die nu worden doorgevoerd, kan er weleens een eind aan ons leger komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe jonger je begint met lichamelijke conditie opbouwen hoe beter.

Wordt en blijf dus fit! Eet goed, slaap goed, leer goed.
Dan komt het helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dat je daar nu al over nadenkt.
Je kan in het leger met veel verschillende diploma's terecht, maar je moet wel een diploma hebben, dus goed je best doen op school is al heel belangrijk.

Verder moeten militairen een goede conditie hebben, dus lekker sporten en naar school fietsen elke dag.

Wat ook leuk is, is een keer een opendag bezoeken van een kazerne, als je op de link hieronder klikt kan je zien wanneer en waar die zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed zijn in gym (goeie conditie). Voorbereid zijn op het niet 'dure, mooie leventje met lekker eten enz.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie instelling conditie en hoe hoger je opleiding des te beter ik zit nu op de KMA ze nemen alleen nog mensen aab voor krijgswetenschappen dus aan havo heb je weinig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet een opleiding volgen (zie onder). Je hebt binnen de landmacht (bijvoorbeeld) allerlei mogelijkheden, afhankelijk van je vooropleiding. Daarnaast ligt het er ook aan, wát je precies wilt gaan doen in het leger. Er zijn verschillende vakgebieden zoals:

> Gevechtsfuncties
> Gevechtsondersteuning
> Logistiek
> Techniek
> Communicatie / ICT
> Geneeskundig
> Specialistische functies
> Reservisten
> Militaire administratie

Maar in eerste instantie moet je ergens beginnen, en daarvoor moet je de AMO halen (Algemene Militaire Opleiding) info hierover vind je hier:

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/141/Algemene-Militaire-Opleiding.html

Alle overige belangrijke info over wat je allemaal moet doen, kunnen en weten, vind je ook hier:

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/1/werken-bij.html

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst ouder worden en dan hopen, dat we tegen die tijd nog een leger hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe leger spelletjes met je vriendjes als je geraakt bent weet je dat je dood gaat ga zo lang door tot dat jij de laatste bent die niet geraakt is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf een jaar of 17 mag je in dienst bij de krijgsmacht (landmacht / luchtmacht / marine / marechaussee)

Er zit een hele lange tijd tussen het aanmelden en het in dienst gaan.

Je zult eerst moeten kijken welk onderdeel het beste bij je past. Per onderdeel zijn weer verschillende wapen- en dienstvakken.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou gewoon nog maar even kind blijven en doen wat alle kinderen doen.
Soldaatje spelen in de struiken. Tegen de tijd dat je een jaar of 17 bent dan zul je waarschijnlijk wel iets anders willen doen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Belangrijkste dingen waar je rekening mee moet houden is:
- Conditie!!
- Communicatief vaardig (goed kunnen praten en weten waar je over praat)
- Zelfstandig zijn
- Actief zijn
- Creatief zijn
- Verantwoordelijkheidsbewust zijn (laten zien dat je geeft om anderen)
- geen 9 tot 5 mentaliteit
- je kunt dood gaan (er zijn heel veel mensen die niet op uitzending willen omdat ze daar het risico lopen om gedood te worden. Je hebt hier echter wel voor getekend en het wordt je verteld bij je éérste gesprek, je eerste keuring, je tweede gesprek, bij het gesprek bij de AAC, op het moment dat je je contract ondertekend, bij je eed, en gedurende je hele opleiding!!)
- Absoluut geen "Ja maar" instelling... [3J voor sommigen]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag je jezelf met 17 jaar laten keuren bij een legerarts of iets dergelijks nadat je je bij de koninklijke landmacht hebt laten inschrijven, je krijgt vanzelf bericht over je keuring en als je gezond bent hoor je vanzelf wanneer je kan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou als ik jou was even algemene informatie zoeken over het Nederlandse leger. Op school kun je het er natuurlijk ook over hebben.
Maar vergis je niet, het is goed mogelijk dat je over een paar jaar misschien hele andere gedachten hebt over het leger.

Ik denk dat het misschien belangrijker is om te weten wat je niet moet doen, strafblad hebben. Of dat je met bepaalde gezondheidsredenen zit.
Voor sommige speciale team moet je bijvoorbeeld uitzonderlijk goed getraind zijn.
Dus als je veel sport is dat al mooi meegenomen.