waarom draagt nooit iemand een bril met voetbal?

ik heb nog nooit een voetballer met een bril zien voetballen.
dus ik vraag me af waarom draagt nooit iemand een bril met voetbal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
10.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de komst van contactlenzen is een bril ook niet meer echt noodzakelijk.

Het beste antwoord

Behalve Edgar Davids. :)

Het komt weleens voor dat een voetballer de bal tegen zijn gezicht krijgt, als iemand een bril op heeft dan kan zijn bril kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat mag niet ivm ongelukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om verwondingen in zijn of haar gezicht te voorkomen als de bal in het gezicht komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor veiligheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg nooit nooit. Heel beroemd geworden is het brilletje dat Joop van Daele van Feyenoord droeg.
http://www.sportgeschiedenis.nl/2007/08/16/joop-van-daele-en-zijn-brilletje-zestig-jaar-oud.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed, dit antwoord wilde ik ook geven. +
"echte" brillen worden idd niet vaak gedragen. Darintegen heeft een teamgenoot van mij lang een soortgelijke bril als Edgar Davids gedragen ter bescherming van zijn ogen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb zelf ook een bril en zit ook op voetbal. ik mag zelf kiezen of ik hem op doe of dat ik hem af doe. Als je een duur montuur van een bril koopt kan dat zo 400 euro zijn en de glazen ook 200 euro. dus het is heel kostbaar dus daarom doen de meeste hem af.

Toegevoegd na 43 seconden:
ik houd hem soms op en soms doe ik hem af