Hoe kan het dat ik op voetbaltraining altijd aardig goed voetbal, en dat het in de wedstrijd een stuk slechter gaat? Wat kan ik eraan doen?

Het is niet dat de tegenstander zo goed is. we winnen namelijk best vaak. Het kan dus aan de druk liggen ofzo. want als ik train of gewoon voor de lol op een pleintje voetbal gaat het veel beter. Kan ik er ook wat aan doen? Concentratie problemen misschien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3.7K

Antwoorden (8)

Zorg dat je voor de wedstrijd goed eet! Dan is concentratie niet zo moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sfeer in de wedstrijd is veel anders dan op de training omdat je meer de drang hebt om te winnen en omdat je tegen vreemde voetbalt.
Misschien kan je op de training meer aandacht besteden aan de wedstrijd situaties nabotsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd doe is 1,5 á 2 uur van te voren eten. Dan zit je maag niet helemaal vol en je hebt genoeg energie binnen gekregen. Stort je helemaal in het wedstrijd.. Als je mentaal goed zit in het wedstrijd, ben je fysiek ook sterker.. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sta je op de juiste positie en heb je plezier in het voetbal?
Het is van belang dat je op de juiste positie staat, zo heb ik (als niet zo snelle) jongen altijd verdediger gestaan omdat ik breed ben. Ik kon aardig verdedigen en ook ik had het gevoel dat het slechter ging. Je moet ook goed mee kunnen voetballen met je team zodat je lekker in de wedstrijd zit d.m.v. acties maken en lekker tikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Miss dan te veel druk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien komt het door de zenuwen omdat je tegen andere mensen moet. Misschien denk je dat je een knullige fout of blunder gaat maken en dan denkt dat je uitgelachen wordt. Daarom zet je je misschien tijdens de wedstrijd niet voor je volle 100 procent in.

Gewoon op de voor jouw perfecte positie spelen. Waar jij je het zekerste bij voelt en jij het meeste rendement uit jou spel kan halen. Trouwens soms ben ik ook wel zenuwachtig maar meestal als ik tegen andere teams moet voetballen ken ik er bijna nooit iemand van dus schijt als ze me uitleggen ik ken ze verder toch niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk rustig na met wat je doet. Vaak heb je meer tijd dan je zelf denkt. Heb je weinig tijd ga dan altijd voor de simpelste oplossing.
Eerst een paar wedstrijden spelen zonder risico. Dan gaat dat op een gegeven moment van zelf en dan kun je leuke dingen gaan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Same here! ik denk dat het komt omdat het op training altijd wel gezellig is (denk ik) en dat er niet zoveel druk opstaat en het makkelijk gaat, en misschien doordat er bij de wedstrijd (veel) mensen kijken dat er dan meer druk op je staat, en daar misschien meer mee bezig bent dan met het voetballen, goed eten inderdaad en probeer je te focussen op de wedstrijd, succes!