Kan Ajax-Twente gelijk spelen in de kuip bekerfinale?

ik heb en weddenschap met een vriend van mij, ze zegt dat je in de bekerfinale niet gelijk kan spelen en dat ze alles gaan verlengen tot dat er een winnaar uitkomt.
en ik zeg dat als twente gelijk speelt dat wij dan winnen!
wie heeft er gelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.4K

Antwoorden (6)

Er kan na 90 minuten een gelijkspel zijn. Dan wordt er verlengd.
Als na de verlenging het nog steeds gelijk staat, dan worden er penalties genomen.
Eerst moeten beide ploegen 5 penalties nemen. Staat de stand dan nog gelijk, dan wordt er om en om een penalty genomen.
Diegene die het eerst meer penalties raak geschoten heeft (bij een gelijk aantal kansen) wint dan de beker.

Toegevoegd na 39 seconden:
Als je met "wij" winnen op Twente doelt, dan vermoed ik dat je het over de laatste competitiewedstrijd hebt, die op 15 mei in Amsterdam gespeeld wordt.
Als dat eindigt in een gelijkspel, dan is Twente kampioen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8 mei is er ook een Ajax - Twente ☺ Maar dan voor de beker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik. Sterker nog, ik weet dat het op 8 mei Twente-Ajax is (Twente speelt "Thuis"). Maar vraagsteller heeft het specifiek over de bekerfinale, terwijl het einde van de vraag doet suggereren dat vraagsteller de competitiewedstrijd in gedachten heeft.
Als het gelijk wordt is er eerst 2 x een 15 verlenging als er dan nog niet een winnaar is dan zijn er penaltys , dus helaas je hebt je weddenschap verloren!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen gelijk spelen. De wedstrijd zelf wordt dan 0-0 maar de winst wordt dan bepaald door het nemen van strafschoppen.

De officiële eindstand is dan wel 0-0 de penalties worden niet meegerekend in de eindstand maar bepalen wel wie het duel heeft gewonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na negentig min verlenging ( 2 helften elke helft 15 minuten) als daar niks uit komt penalty's

je hebt helaas verloren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk wel dat ze gelijk kunnen spelen ik mischien wel een meisje maar ik ben gek op voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met de bekerfinale kan er na 90 minuten een gelijk spel staan maar dan komt een half uur verlenging die bestaan uit 2x 15 minuten, als het dan nog gelijk spel staat dan komen de penalties en daar word dan uit besloten wie er de wedstrijd wint uit eindelijk,

als je met WIJ twente bedoeld!
Gefeliciteerd (A)
twente heeft gewonnen en dat is btw ook mijn club.

ik ben mischien een meisje maar ik voetbal zelf ook, en ben ook voor twente!

greetzz