Waarom worden voetballers uitgejoeld en gefloten als zei de bal naar de keeper terugspelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (5)

een bal in het spel is spannender dan hem terug spelen naar de keeper...
dan ziet op dat moment de speler geen kans de bal weg te krijgen daar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Omdat de toeschouwers vanaf de tribune een veel beter spel(in)zicht hebben dan de spelers op het veld. Daarover wordt met de spelers gecommuniceerd door middel van fluiten, joelen of met krassere middelen, zoals sissen of het gooien van voorwerpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL +
Omdat je zo de spanning uit het spel haalt. Vaak zie je dat als teams al voor staan ze hun punten niet willen verspelen. Ze pasen de bal een beetje rond tussen de verdedigers om te voorkomen dat de aanvallers van de tegenstander de bal afpakken. Het terugschoppen van de bal naar de keeper is natuurlijk wel het toppunt van dit "bange" spel, en zo is het spel natuurlijk ook niet leuk. We willen doelpunten zien!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de mensen willen spanning zien en als de bal terug naar de keeper gespeeld word, dan is er minder spanning
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mensen willen spanning zien en aanvallend, attractief en verzorgd voetbal.

Als je de bal weer terug naar de keeper speelt moet je weer helemaal opnieuw opbouwen en stop je de aanval weer.