Wanneer stopt het voetbal d.m.v. rode kaarten?

Het begon zo: bij een potje Fifa 11 tackelde ik iedereen. Daarop volgde natuurlijk allemaal rode kaarten. Nadat ik nog maar 6 spelers over had, werd de wedstrijd gestaakt door de scheidrechter, omdat ik 'te weinig' spelers zou hebben. En toen wonnen hun met 3-0, terwijl ik 1-0 voorstond! En mijn vraag is dus: is het in het echt ook zo dat een wedstrijd gestaakt kan worden (door de scheidsrechter) omdat de ene partij nog maar 6 spelers heeft en de andere nog wel gewoon 11. En wint de gene met 11 dan ook met 3-0?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
16.8K

Het beste antwoord

De grens ligt zoals je al zegt bij 6 spelers en dan wint de tegenstander automatisch met 3-0. Dit is altiijd zo. Ook bijvoorbeeld wanneer de tegenstander niet op komt dagen of wanneer teams de wedstrijd opgeven omdat ze vlak daarna nog een belangrijke wedstrijd hebben en rust willen. Dit kan zijn wanneer een team al kampioen is en bijvoorbeeld nog een bekerfinale heeft. Bij Fifa 11 is het dus precies volgens de regels gegaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Klopt maar dat gebeurt al met 7 spelers
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
D'r was toch ook eens een wedstrijd met een record aantal rode kaarten? Volgens mij lag dit aantal best hoog, hoger dan dat er meer dan 7 spelers overblijven. Hoe kan dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat er 2 teams zijn
KennisDelen
3 jaar geleden
Niet omdat er 2 teams zijn, maar omdat er meerdere rode kaarten gelijktijdig gegeven worden (zoals bij een vechtpartij).
er kwam zelfs voor dat er 36 rode kaarten werden uitgedeeld, na de 6de rode kaart voor de ene partij werd de spel ook niet gestaakt, kijk maar in deze link het filmpje, laats kwam het ook op het nieuws, het was 2 maanden (Ongeveer) geleden gebeurd

http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/9688/video-record-36-rode-kaarten-in-een-wedstrijd/

Toegevoegd na 6 minuten:
maar zodra de tegenpartij niet instaat is om door te spelen of om een al geplande wedstrijd te spelen kan de stand automatisch veranderd worden naar 3-0 voor de partij die wel kwam opdagen en wel instaat was om door te kunnen spelen, natuurlijk is het niet mogelijk om met 6 mensen een normaal spel te spelen dus kan de scheidsrechter in grijpen en het spel staken en de overwinning te geven aan de 'normale' partij. dus het hangt af van de scheidsrechter, sommige vinden dat bij 6 kaarten je gewoon door kunt spelen, maar het is wel verplicht dat wanneer je niet komt opdagen (ook al met een goed reden) je verliest met 3-0 automatisch.

ik zou het wel raar vinden als je met 9-0 voor staat en de tegenpartij maakt zijn 6de rode kaart dat je opeens inplaats van 9-0 met 3-0 naar huist gaat.