waarom verdienen voetballers meer geld dan de koningin?

voetballers zijn (voor mij) niet veel waard, want die rennen maar beetje achter een balletje aan en teckellen af en toe hier en daar iemand :D, dat is dan wel weer leuk. maar die verdienen (zij m'n vader laatst) 9 miljoen per maand, maar de koninklijke families niet hoor. waarom verdienen die voetballers dan meer?? de koning en koningin zijn tog veel belangrijker??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik betaal liever voor
Voetbal dan voor de koningin, moest ze maar is gaan werken. Ipv dure hoedjes kopen en koek vreten. Ik haat Beatrix, weet je waarom!
Ze doet niks..... En de mensen eisen zelfs dat ze meer kan
Als dat mens meer kan veranderd Ned. In een theekransje Makkelijk hoor, geboren worden. Niks doen. Jezelf beter voelen dan de rest ( wij houden haar levend)
En vervolgens lekker kapitijn koek eten, koninklijke editie dan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9 miljoen per maand klopt niet. Daarnaast is er gewoon vraag naar... In nederland is Feyenoord de enigste club met financiele problemen die flinke salarissen uitdeelt. Maar sinds die financiele problemen geven ze ook veel minder uit aan de spelers. In de eerste divisie (divisie onder de hoogste divisie) spelen zelfs spelers die er een baan bij hebben!

Het beste antwoord

De koningin leeft op onze belasting enten en een voetballer niet, ik verdien overigens meer dan voetballers alleen krijg ik het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We verdienen het wel (zoals 99.87% van de bevolking), maar we krijgen het niet XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij: ook ik verdien het wel maar krijg het niet :-D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fout. Jullie verdienen het niet. Wat een zelfoverschatting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mjn, kan je een klein beetje humor opbrengen op deze prachtige zondagochtend? +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah mjn, citroenen gegeten ? + je voor het durven plaatsen van wat humor, want de 'minners' kunnen er niet mee om.

Andere antwoorden (11)

Wat jij zij is niet helemaal waar:

Een voetballer "rent niet zomaar achter een balletje aan".
Een voetballer zorgt ervoor dat zown 6000000000 mensen (6miljard) kunnen genieten van een geweldige sport.

En dan nog eens, je moet een pró zijn om zoveel geld te verdienen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom zeker al die financiele problemen bij de voetbalclubs.. Omdat ze het verdienen..
ronron1212
12 jaar geleden
6 miljard mensen dat denk ik dus echt niet er zijn er heel veel die niets aan voetbal vinden.
In de voetballerij gaat veel geld om, waardoor grote bedragen kunnen worden uitgegeven om de beste spelers voor een bepaald team te laten spelen.

Wat jouw vader zegt is trouwens onzin..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voetballers doen er moeite voor en is veel animo/aandacht voor, dus veel geld en trekt veel mensen aan die het volgen...

De koningin verdient geld van onze hardwerkende betaalde belastingcenten! 3 weken geleden moest ze een lintje doorknippen bij de CITO hoofdkantoor in Arnhem. Dit is een hele organistie (kosten politie, helicopter enz enz..)

De koningin is niet belangrijker! Of iemand die meer kan of heeft bereikt...Het is/zijn personen die het geluk toelachen en waar wij voor moeten betalen, voor zulke geldverslinderde dingen!

Dat geld moet gestoken worden in de zorgsector om zo de mensen die tig jaren keihard voor ons land te hebben gewerkt goed te kunnen verzorgen!

Maar helaas!...Onze hardwerkende nederlanders die ons land hebben opgebouwd sterven eerder door bezuinigingen!! Het geld word liever besteed aan de JSF Defensie en andere geldverslinderende projecten!

Dit is een taboe waar bijna niemand over praat, helaas, maar wel waar!

Toegevoegd na 9 minuten:
PS:

Het geld wat in het koningshuis word gestopt kan 100 'tallen levens besparen voor de mensen die ons land hebben opgebouwd! (Ik werk in de zorgsector en zie gewoon mensen sterven, vanwege bezuinigingen, geld en personeelstekort)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe ook veel moeite op mijn werk, veel mensen hebben 'plezier' van mijn werk, niet zoveel als voetballers, maar ik hoef ook echt geen miljoenen te krijgen.
Maar toch moet ik het met veel minder doen. Goed je werk doen, hard werken het zijn geen redenen om een hoog salaris te krijgen. Dat de koningin en de rest van de familie teveel geld krijgt ben ik met je eens, maar in het voetbal is men helemaal doorgeslagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd voor revolutie, als ik jou hoor.
Voor de koningin is toch ook veel animo, heb je gezien hoeveel mensen gisteren naar Limburg kwamen, zoveel zitten er doorgaans niet bij onze eredivisiewedstrijden.
Geld voor de zorg kan ook uit het metropoolorkest of de noord- zuidlijn gehaald worden. Bovendien is het leuke aan ons koningshuis dat ze zichzelf ook niet beter vinden dan de rest, daar is koninginnedag ook op gebaseerd.
ronron1212
12 jaar geleden
Ook wij die niet van voetbal houden betalen er voor gemeente en rijksoverheid betalen mee aan het voetbal van onze belastingcenten. Sponsoren betalen mee omdat wij meer moeten betalen voor hun producten. De politie ondersteuning nodig bij wedstrijden wordt betaald door de belasting betaler ga zo maar door
Voetballers verdienen geen 9 Miljoen per maand ;), zelfs Messi niet. Dat voetballers zoveel verdienen komt door de populariteit. Sponsors, sportsubsidies en de televisierechten brengen een hoop geld op, dit kan vervolgens weer geinvesteerd worden in goede spelers!

(In de vergelijking dat een voetballer alleen achter een balletje aan rent en af en toe iemand techelt, is de koningin gewoon een oude vrouw die graag naar het volk zwaait).

Dat deze minder verdient lijkt mij logisch! Voetballers verdienen veel door hun kwaliteiten, bij het koningshuis is het 'aangeboren geld' en hebben zij geen speciale kwaliteiten. (naar mijn mening)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen een voetballer verdient 9 miljoen per maand. Messi en Ronaldo verdienen +- 12 miljoen per jaar MAAR elke TOP speler heeft contracten met grote bedrijven voor reclame filpjes en van hun krijgen ze heel veel geld. Dit krijgen ze ook niet zomaar dit bereiken ze zelf met hun eigen kracht!!!! Waarom moet een koningin meer krijgen? Ze doet toch niets?? En wat heeft ze allemaal gedaan om koningin of koning te worden? Dat is toch zomaar aan haar/hem gegeven? Ik vind het heel eerlijk wat voetballers krijgen, want het wordt niet zomaar gegeven ze nemen acties....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met je eens dat heel veel voetballers
heel veel te veel geld krijgen.

O.a. daarom zijn er zoveel van die voetbalclubs
in zware financiele problemen.
Het is helemaal uit de hand gelopen met dat volksvermaak.

Een van de belangrijkste redenen waarom veel clubs geldproblemen hebben, is de hoogte van de spelerssalarissen.
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/08_augustus/02/binnenland/financiele_problemen_betaald_voetbal.xml

Ik vind overigens ook dat de koninklijke familie veel te veel geld krijgt. Het gaat daar niet meer alleen om de koningin, maar heel dat nageslacht en al die aangetrouwde dames.
Lid van het Koninklijk Huis: Koningin Beatrix, Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima en hun kinderen, Prins Constantijn en Prinses Laurentien en hun twee kinderen, Prinses Margariet en Pieter van Vollenhoven en hun kinderen.
{{{Prins Friso en Prinses Mabel behoren niet meer tot het Koninklijk Huis, omdat zij geen toestemming hebben gevraagd voor hun huwelijk. }}}

Het totaalbedrag aan uitkeringen, declarabele en overige kosten (zoals voor beveiliging) bedraagt ca. € 114 miljoen, exclusief belastingvrijstellingen en niet duidelijk op de begroting herkenbaar gemaakte kosten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ja: nog een bron:
http://www.europa-nu.nl/id/vhnnmt7k63jf/salarissen_politici_ambtelijke_top_en
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetballers verdienen o.a. veel geld (hoewel veel minder dan jij hier zegt) omdat ze dat beroep maar tot een bepaalde leeftijd kunnen uitoefenen. Sommigen zijn al uitgespeeld vlak na hun 30e (of zelfs eerder als ze een zeer ernstige blessure oplopen), anderen redden het nog net tot ze 40 zijn (zoals bv David Weir, wordt op 10 mei a.s. 41 jaar, de aanvoerder van Glasgow Rangers, of Edwin v.d. Sar, de beste keeper van de hele wereld die er na dit seizoen mee stopt, op zijn 41e).

Omdat voetballers meestal heel jong beginnen hebben ze geen kans om goede diploma's te behalen en/of een ander vak te leren. Dus tussen hun 30e en hun 40e moeten ze al voldoende verdiend hebben om voor de rest van hun leven van rond te komen. Mits ze daarna trainer worden bv, maar dat kan lang niet elke speler.

Sommigen beginnen na hun carrière, die dus meestal stopt voor of rond dat ze 40 jaar zijn, met het geld dat ze verdiend hebben een eigen zaak, een café, enz.

Een koning/ing kan dat blijven doen tot zijn/haar dood: die mag zelf beslissen wanneer hij/zij stopt, en dat kan ook zijn als ze de 80 al gepasseerd zijn. Neem Koningin Beatrix: niemand kan haar dwingen af te treden, dat is helemaal haar eigen beslissing. Of ze dat nu beslist of over 20 jaar.

Andere veelverdieners zijn bv acteurs/actrices en zangers/zangeressen, enz. Ook vakken waarmee je in vrij korte tijd genoeg moet verdienen om van te leven ook nadat je carrière is afgelopen, want ook daarmee kunnen de meesten niet doorgaan tot ze 80 zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat de reden is is het helemaal super-oneerlijk. Een militair, iemand die gevochten heet in Iran en Afghanistan, iemand die opgeleid is om ons te verdedigen, om zijn leven te wagen,
die z'n salaris is namelijk maar een schijntje.
En dat is ook een beroep wat je niet heel je leven kan doen, evenals brandweerman e.d..
ronron1212
12 jaar geleden
Dat geld dan alleen voor de voetballers. Ze hebben dan wel heelveel geld nodig voor de rest van hun leven als niet voetballer
Voetballers doen veel meer als de koningin!
Ze geven hun privé weg (koningin ook), maar ze trainen elke dag, ze mogen niet alles eten, hun lichaam verslijt sneller, ...
Maar zoveel doet de koningin toch eigenlijk ook niet hé?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat helemaal niet om status en wie nou belangrijker werk verricht of niet. Stel nou dat ik miljardair ben en ik koop een bedrijf op wat plots heel goed gaat lopen, ik huur mensen in en doe er vrijwel zelf niks aan, dan verdien ik ook veel geld.

In voetbal gaat simpelweg veel geld om, doordat voetbal een geliefde sport is willen mensen het graag zien en geven er geld aan uit.

Dus heeft het niks met status te maken of het werk dat je verricht, als er ergens veel vraag naar is zal er veel geld aan uitgegeven worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hele verhaal staat vol onzin die nergens op is gebaseerd. Ten eerste, voetballers zijn wel veel waard want de vraag naar voetballers is groot en het aanbod klein. Wat jij daar van vindt is niet relevant voor de waarde van voetballers. Als je met 9 miljoen, 9 miljoen euro bedoeld zit je er ook naast. De absolute topspelers verdienen dit ongeveer per jaar, dan praat je over de 10 beste spelers ter wereld ongeveer. Ik ben met je eens dat dit veel is en dat er ook veel andere veel verdienen maar dit is een kwestie van vraag en aanbod. Daarnaast verdienen leden van het koninklijk huis zeker wel meer. Als je de waarde van de bezittingen van het koninklijk huis neemt dan zal geen enkele speler meer verdienen. Daarnaast nog een tip; let op je taalgebruik want je er is haast geen touw aan vast te knopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat voetballers er voor werken, de koningin niet. En 9 miljoen per maand is natuurlijk verschrikkelijk overdreven... 9 miljoen roepies misschien...