Hoe is het zo gekomen dat een club als Villarreal zo'n groot stadion heeft terwijl er minder inwoners zijn dan het aantal plaatsen in het stadion?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.5K

Het beste antwoord

De veronderstelling in je vraag is fout.
De plaats Villarreal heeft dik 50.000 inwoners en het stadion biedt plaats aan 25.000 inwoners, dus minder plaatsen dan er inwoners zijn.

Daarnaast vervult Villarreal eenzelfde rol als FC Twente, het heeft een regionale uitstraling. Mensen die geen fan zijn van "grote broer" Valencia komen al gauw terecht bij Villarreal, dat een heel leuke club schijnt te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ook voor mensen uit het buitenland zijn er plaatsen gemaakt. En ook stel je voor in dat stadion speelt het land zelf en een ander land bijv. Italie dan moeten de Italiaanse toeschouwers er toch ook bij kunnen? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt ook omdat clubs willen 'pronken'. Met kijk ik heb een groot stadion want ik heb het geld ervoor. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen die naar het stadion gaat woont ook in hetzelfde dorp/dezelfde stad, er zijn ook mensen uit Utrecht die naar Ajax gaan. Het is en vrij grote Spaanse club met aardig succes, daar komen link wat mensen op af, heb je ook stoelen nodig om ze op te laten zitten :).