Mag een keeper van een voetbal elftal zelf de kleur van zijn eigen tenue bepalen?

gewoon vraagje...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
4.5K

Het beste antwoord

Bij professioneel voetbal ben je afhankelijk van de kleuren die de kledingsponsor aanbied. Meestal zijn dit wel verschillende kleuren, zodat je altijd een kleur kan uitkiezen die niet hetzelfde is als het shirt van de tegenstander. Anders kan dit voor verwarring zorgen.

Bij amateurvoetbal is dit eigenlijk hetzelfde. Behalve dat het aanbod van kleuren van de kledingsponsor, kleiner is. Als je geluk heb als keeper, krijg je 2 verschillende kleuren outfits.

Tot slot, als je geen kledingsponsor heb moet je natuurlijk gewoon je eigen keeperstenue in een sportzaak kopen, je bent wel duurder uit maar je hebt wel alle vrijheid om je favoriete kleur uit te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tenzij de club waar de keeper speelt daar regels voor heeft, staat het een keeper vrij met welke kleren hij speelt, mits zijn outfit maar een andere kleur heeft dan de outfit van zijn team en van de tegenstanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
licht aan de club waar de keeper speeld