Mag je in het voetbal als tegenspeler de bal onderscheppen van de keeper op het moment dat hij die opgooit om uit te trappen, of hem doet stuiteren?

Het gebeurt wel eens dat een speler van de tegenpartij de bal van de keeper kan afnemen op het moment deze de bal vanuit de hand loslaat om uit te trappen. Is dat toegestaan? Ik zag het ook gebeuren dat de keeper de bal hard op de grond laat botsen om hem terug in de handen te nemen en een tegenspeler kon hem op dat moment met het hoofd meenemen. Mag dat? Of is dat niet reglementair?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
20.2K

Antwoorden (4)

ja dat mag, maar dat is heel laf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je mag voor de keeper gaan staan maar dan mag je niet bewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit mag wel maar doen de spelers niet omdat de keePer de baas is in het vak in het 16 metergebied en dan de scheidsrechter vaak tegen fluit maar als dit op een nette onverwachtse manier gebeurd mag dit (het moet niet bij een doeltrap zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In theorie mag het, echter in praktijk zal de scheidsrechter de keeper een vrije schop toekennen ivm hinderen van keeper.