Is het mogelijk dat een voetbalclub uit de topklasse promoveert naar de eerste divisie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.1K

Het beste antwoord

De winnaar van de finale om het algeheel amateurkampioenschap heeft het recht om te promoveren naar het betaald voetbal en komt dan uit in de Eerste divisie. Indien deze club van dit recht afziet, mag de verliezend finalist van dit recht gebruikmaken. In beide gevallen degradeert dan de laatste van de Eerste divisie naar de Topklasse.

Wanneer beide teams afzien van promotie, behoudt de beoogde degradant uit de Eerste divisie zijn plaats in deze competitie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals hierboven al aangegeven heeft de winnaar van de finale (play-offs) om het algeheel amateurkampioenschap heeft het recht om te promoveren naar het betaald voetbal en komt dan uit in de Eerste divisie.

In aanvulling het volgende:
Er zijn slechts drie clubs die hebben aangegeven een promotie naar het betaalde voetbal te zien zitten:

"Spakenburg wil promoveren naar de Jupiler League, als het kampioen wordt van de zaterdag topklasse. Dat heeft de club laten weten aan de KNVB. Die gedachte is niet raar, Spakenburg is na 19 wedstrijden koploper van de topklasse, met 2 punten meer dan Rijnsburgse Boys, die wel een wedstrijd minder hebben gespeeld. Ook Rijnsburg ziet de overstap naar het betaalde voetbal wel zitten. IJsselmeervogels wil nadrukkelijk niet naar de Jupiler League. In de zondag Topklasse zou alleen FC Oss dat op dit moment willen."

http://topklasse.com/topklasse-promotie-naar-de-jupiler-league.html