Stel dat je tijdens een voetbalwedstrijd een medespeler van je team die aan de bal is op gruwelijke wijze tackelt.. krijg je dan een kaart?

dus kun je een kaart krijgen door iemand van je eigen team te tackelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3.8K

Het beste antwoord

Je kunt zelfs rood krijgen als je een streaker neerhaalt, dus ik neem aan dat je ook wel rood zult krijgen als je je eigen speler keihard tackelt.

Daarnaast denk ik dat je rode kaart op dat moment het minste van je problemen is, je team zal je op zijn zachtst gezegd ook niet heel dankbaar zijn.

http://www.nieuws.nl/632744

Toegevoegd na 2 minuten:
Er is wel een geval bekend van een trainer die zijn eigen speler neerhaalde. Er staat niet bij dat hij rood gekregen heeft van de scheidsrechter, wel heeft zijn club hem een hele tijd geschorst:
http://www.nusport.nl/opmerkelijk/2401369/trainer-gestraft-neerhalen-speler.html

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar even terug op het onderwerp:
Op wiki vond ik:

"Regel 12 van de Spelregels (die zijn uitgegeven door de International Football Association en worden gebruikt door het besturend instituut FIFA) somt de redenen op waarvoor een speler uit het veld kan worden gezonden. Vrij vertaald zijn dit :
1) Ernstig gemeen spel. Hierbij kan worden gedacht aan een tackle die de veiligheid van de andere speler in gevaar brengt.
2) Het verrichten van een gewelddadige handeling. Een elleboogstoot, trappen en slaan behoren ook tot deze categorie.
3)... "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rode_kaart

Als je je eigen speler gruwelijk tackelt valt het in ieder geval onder punt 1 en 2 (de overige punten kun je nalezen op wiki, maar daar wordt nadrukkelijk gesproken over tegenstander)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je een medespeler tackelt, krijg je geen gele/rode kaart. Misschien word je door de trainer gewisseld, maar je kan geen kaart ontvangen :P.
REGELS FIFA: (Bron onnodig lijkt mij)
8.12: Een rode kaart kan alleen worden gegeven aan iemand die los staat van je team.
8.13: Stewards en Supporters worden bij de andere partij gerekend.

Soms zijn er wel voetballers die hun eigen speler tackelen, zoals deze (Zie bron). Geniaal!

Het verhaal van die streaker heb je al gehoord, en dit is een supporter. Hierdoor kreeg hij een rode kaart ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb je toch echt wel mis...een speler die zijn teamgenoot onderuit haalt of slaat kan wel degelijk een kaart krijgen.Een speler die op de bank zit kan zelfs een kaart krijgen.
dat hangt er van af hoe hard je het doet maar je kan er wel geel/rood voor krijgen.
je team word boos en je word misschien zelfs geschorst.
maar dat gebeurt niet vaak.
dan moet er wel wat heel ergs gebeurt zijn