Als je kampioen wordt in de Topklasse Zaterdag, dan promoveer je, neem ik aan. Maar naar welke klasse promoveer je dan ?

Als je in de Topklasse Zondag promoveert dan ga je naar de Juliper. Maar hoe zit dit bij de zaterdag klasse ?
Promoveer je dan naar de Zondag klasse ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Er staat nergens omschreven dat de winnaar van Zondag naar de Juup gaat. Je hebt het waarschijnlijk een beetje verkeerd begrepen.

Beide kampioenen uit de topklassen spelen "play offs" tegen elkaar aan het eind van het seizoen.
De winnaar van deze 2 potjes heeft het recht om te promoveren. Ziet de winnaar af van dit recht dan gaat dit recht naar de verliezer van de twee-strijd. Ziet ook deze ploeg af van het promotierecht dan handhaaft de nummer laatst in de Juup zich.

Echter...

In de zondagklasse heeft alleen FC Oss (TOP-Oss) aangegeven te willen promoveren, zij worden waarschijnlijk ook kampioen, gezien de voorsprong op de achtervolgers. Dit betekend dat er zowiezo een degradant is vanuit de Juup.

Bij de Zaterdag hebben Rijnsburg en Spakenburg aangegeven wellicht te willen promoveren naar betaaldvoetbal. Beide clubs hebben nog géén definitief "JA" gezegd. Per 1 april moeten zij hun definitieve keuze maken en zoals het er nu naar uit ziet zeggen beide verenigingen gewoon "NEE" omdat er nogal wat komt kijken bij het uitvoeren betaald voetbal. Veiligheid / politie-inzet / lichtinstallatie / vrijdag en zondag voetbal / bepaald aantal fulltime selectiespelers en ook vast personeel binnen de vereniging.

Hoop dat dit een redelijk antwoord is op je vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies wat ik wilde weten. Ik dank u

Andere antwoorden (2)

Voor zover ik weet spelen de kampioen van de zaterdagklasse en de kampioen van de zondagklasse tegen elkaar voor de titel en de winnaar daarvan promoveert naar de Jupiler League, als ze dat tenminste winnen.
Er zijn slechts drie clubs die hebben aangegeven een promotie naar het betaalde voetbal te zien zitten:

"Spakenburg wil promoveren naar de Jupiler League, als het kampioen wordt van de zaterdag topklasse. Dat heeft de club laten weten aan de KNVB. Die gedachte is niet raar, Spakenburg is na 19 wedstrijden koploper van de topklasse, met 2 punten meer dan Rijnsburgse Boys, die wel een wedstrijd minder hebben gespeeld. Ook Rijnsburg ziet de overstap naar het betaalde voetbal wel zitten. IJsselmeervogels wil nadrukkelijk niet naar de Jupiler League. In de zondag Topklasse zou alleen FC Oss dat op dit moment willen."

http://topklasse.com/topklasse-promotie-naar-de-jupiler-league.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat Spakenburg dan echt op zondag voetballen? De wonderen zijn de wereld nog niet uit :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet noodzakelijkerwijs: het merendeel van de wedstrijden in de Jupiler League wordt op vrijdag of maandag gespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, maar voor Spakenburg is het spelen op zondag wel erg 'werelds' ook al is het maar af en toe.
Daar mag men nog erg weinig op zondag, dat de chinees op zondag open is, is al een hele stap geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou dan ook kunnen dat zij iets regelen met de knvb waardoor zij niet op zondag hoeven.
Meestal vinden alle wedstrijden op 1 na op vrijdag plaats en die ene dan op maandag.
Af en toe (bij risico-wedstrijden oid) wordt dan uitgeweken naar een zondag. Maar laat Spakenburg eerst maar zien de promotie echt af te kunnen dwingen.
volgens mij word er in de jupiler League geen onderschijt gemaakt tussen zaterdag en zondag. De club komt dan gewoon bij de competitie, en speelt dus op de gebruikelijke speel dagen voor de Jupiler league