Mag de winnaar van de Europa League het jaar erna automatisch meedoen met de Champions League?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
3.9K

Antwoorden (3)

Nee, die Mag de Super Cup spelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die zal zich opnieuw moeten kwalificeren door landskampioen te worden of 2e te worden en zich te plaatsen door de voorrondes te winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige landen ook 3e of 4e worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat veschilt inderdaad per land, maar in nederland is het wel zo. (de eredivisie dan)
Nee dan zullen ze kampioen moeten worden. Ze zullen wel een wedstrijd spelen tegen de winner van de Champions League die wedtrijd heet de UEFA Super Cup. vorig jaar was dat de wedstrijd inter-Atlético Madrid 0-2.