Fysieke Kracht opbouwen

Hallo, ik had een vraagje. Met voetballen word ik in de duels altijd makkelijk opzij geduwd & ook normaal buiten . Ik wil dit graag verbeteren en fitness ook maar het helpt nog niet echt ! Wat is dit ? Balans ? En hoe verbeter ik dit . Daarnaast is mijn duw kracht ook niet voldoende als ik bv spar met iemand , ook dat wil ik verbeteren . Ben 1.85 en weeg 67,5

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eiwit shakes drinken na je fitness training, en je zou meer kunnen eten, dat wil zeggen, vaker. (6 maaltijden per dag). Met krachttraining moet je veel geduld hebben, en zeker pijn lijden. Train elke keer tot je spierpijn hebt, pas dan kunnen je spieren groeien. Neem na een training voldoende rust om je spieren te laten herstellen. Binnen 3 maanden kan je resultaat zien.

Het beste antwoord

Veel fitnessen en gebalanceerd eten zorgt ervoor dat je spiermassa opbouwt en dus lekker hard terug kan douwen. Wat je eet is erg belangrijk, praat erover met je fitness goeroe.
Geduld is echter een schone zaak als je spiermassa op wilt bouwen, Arnold Schwarzenegger deed er langer dan een paar weekjes over om gouverneur te worden.

Als je echt staat te popelen om de rouwedouwer uit te hangen op het veld dan kun je een sprongetje maken voordat je een duel aangaat. Van de bovenkant inspringen en erg gemeen kijken is een vorm van psychological warfare. Wanneer de persoon die de duw ontvangt denkt dat jij een erg goede duwer bent, dan zal de duw ook harder aankomen.
Dress to impress, and thrill to kill. Is een gepast motto.
Ook dit, wanneer een speler niet verwacht dat jij gaat duwen, dan komt hij harder aan. Duw dus op een moment waarop de tegenstander het het minst verwacht, bijvoorbeeld als de bal niet in de buurt is, of tijdens de helfwisseling, of wanneer het slachtoffer op het toilet zit.

Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

gek genoeg zit fysieke kracht voor een groot gedeelte tussen je oren.

wij hebben voor een oefening eens een testje gedaan, moest je duim en wijsvinger tot een rondje knijpen en iemand anders mocht met 2 handen proberen ze van elkaar te trekken, lukte gelijk
toen moesten we terwijl we datzelfde rondje maken visualiseren dat het een stalen ring was uit één stuk. Was niet meer los te krijgen, echt niet.

volgens mij is dat wat jij ook eens kunt doen als probeersel VOORDAT je op krachttraining gaat. Als je iemand op je af ziet lopen voor een botsing, stel je voor dat je een rots bent, of een blok beton (ipv je met geknepen ogen schrap te zetten), en vang gewoon de dreun op.

Probeer het eens, werkt het niet kun je altijd nog gaan trainen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat het een combinatie moet zijn. Als je flink fitnest, kan je redelijk wat massa opbouwen, wat toch wel gunstig is, als iemand je omver tracht te duwen. Als jij een sprietje bent, lig je alsnog zo op de grond, ook al denk je dat je heel zwaar en gespierd bent, uiteindelijk lig je op de grond. Op de correcte manier trainen is een combinatie, van het gebruiken van je hersenen, tijdens het trainen, en daarbuiten om, dat houdt ook visualiseren in, en het trainen van je lichaam.
Praat eens met je sportarts, je weegt een kilo of 20 te weinig, maar misschien is dat je aanleg hiervoor en ben je lang en smal gebouwd, ja dan wordt het moeilijk met je fysieke kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je meer voorbereiden dat je gebeukt gaat worden, dan kan je je er op instellen en beter tegenkracht geven en zelfs idd eerder al een duw aan hem geven.