Wat hebben mensen met hoge functies bij de knvb en professionele voetbalanaliseurs gestudeerd?

of is het een geluks functie die te behalen is met contacten, familie en geld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Vaak zie je dat de topfuncties ofwel wordt ingevuld door ex-spelers die na hun carriere direct doorstromen binnen een voetbalfunctie en van daaruit hun management skills ontwikkelen en anerzijds zakenmensen die bijvoorbeeld via sponsoring in contact komen met een voetbalclub en van daaruit binnen het voetbal carriere maken.
Een opleiding is er wel (sport en management bijvoorbeeld), alleen is het nu nog zo dat oud-spelers of zakenmensen de voorkeur krijgen en mensen van buiten het voetbal niet snel worden aangetrokken. Een bestuurder binnen het voetbal moet het vaak ook hebben van een goed netwerk waar eenmaal veel tijd in gaat zitten. Je ziet wel in toenemende mate dat de KnvB steeds meer cursussen aanbied omdat in de praktijk blijkt dat besturen binnen de voetbalwereld een vak apart is.

Wat betreft voetbalanalytici (ik denk dat je dat bedoeld) zijn het vaak zo niet altijd oud-profvoetballers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sommige van hen hebben zo'n functie verworven doordat ze veel kennis hebben van voetbal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door veel te weten over voetbal en ook nog een korte opleiding te doen.
Er is niet echt een studie voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat voor een opleiding is dat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als scheidsrechter krijg je conditietraining en wat regels. Anders is het ook maar echt een korte opleiding, daarin krijg je dan vaak een paar dingen uitgelegd over geldzaken en een beetje over de sport zelf.