Mag je met voetbal met een ingooi in eigen doel scoren?

In de spelregels van het voetbal staat dat je niet met een ingooi mag scoren. Maar telt het doelpunt wel als je in eigen goal scoort met een ingooi.

EDIT
dan bedoel ik natuurlijk dat het ook als doelpunt telt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
11.2K

Het beste antwoord

Van de site van de knvb de spelregels veldvoetbal gedownload (bron:
http://www.knvb.nl/organisatie/reglementen
)
Onderaan de pagina gekozen voor:
Spelregels veldvoetbal 2007/'08
(en zekerheidshalve ook even de spelregelwijzigingen erbij gehaald, maar daar wordt niet gerept over inworpen).
Letterlijke tekst op pagina 27:
Uit een inworp kan niet rechtstreeks worden
gescoord.

(dus ook niet in eigen doel!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Natuurlijk mag dat!
't Zou wel stom zijn en iedereen moet even opzijgaan,
maar het mag wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom mag het dan? In de spelregels staat dat je niet bij de tegenstander met een ingooi mag scoren. Waarom zou het wel in eigen doel mogen?
Kijk eens naar het filmpje.
Volgens mij telde die :)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die telde, want hij schopte daarna de bal richting middenstip.
AWM
14 jaar geleden
Dacht ik ook. Maar ik denk dat ie beter een denksport kan gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was geen inworp! Een inworp is een spelhervatting als de bal over de zijlijn is gegaan. Niet als de keeper de bal in zijn eigen strafschopgebied naar een andere speler (probeert) te gooien.
Nee dat mag niet.
Een ingooi is namelijk een spel hervatting.

Vanuit een spel hervatting kan niet rechtstreeks een doelpunt worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 mogelijkheden:

1. Als de bal direct (zonder dan iemand de bal raakt) in je eigen doel gaat, is het een corner voor het andere team.
2. Als de bal onderweg door iemand (behalve de schedsrechter) wordt aangeraakt is het een doelpunt.

Extra: Als je bij een "aanvallende ingooi" de bal direct in de goal gooit is het een doeltrap.

Eigenlijk hetzelfde principe als bij een INdirecte vrije trap.