Waarom word juist voetbal zo leuk gevonden door zoveel mannen?

er zijn zoveel sporten maar hier in nederland (en veel andere landen) blinkt voetbal er toch wel boven uit als sport. wat is dat toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
1.3K

Het beste antwoord

Ik denk door de eenvoud van het spelletje. Je hebt alleen een bal nodig en that's it. Geen ingewikkelde regels (ok buitenspel is voor sommige erg lastig), geen atributen die moeten worden aangeschaft of een sport die alleen op bepaalde speelvelden kan worden gespeeld. Alleen een bal en mensen. Zelfs taal is geen probleem, ik heb vaak genoeg met Duitsers of Engelsen gevoetbalt zonder dat we ook maar één woord van elkaar begrepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is toch heel makkelijk: trappen tegen een balletje!
Lijkt me een primaire handeling voor de benen en voeten.
Lekker rausjen voor de mannen.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voetbal bestaat in zijn huidige vorm in Nederland al sinds 1888 en stamt af van een spel dat al in de middeleeuwen werd gespeeld. Het is daarmee een van de oudste teamsporten en heeft veel tijd gehad om uit te groeien tot de meest gespeelde sport. Vergelijk maar eens met Amerika: daar is niet voetbal, maar honkbal de oudste teamsport... Ouderdom is een hele belangrijke factor voor voetbal geweest om populair te worden. En het is natuurlijk ook zo: hoe meer mensen het spelen, des te meer uitdagingen... Een sneeuwbaleffect...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is gewoon meelopersgedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reeds twee meelopers gesignaleerd :D
Het geeft een goed nationaal gevoel als Nederland wint. Alles is oranje! Gezellig toch!?

Maar clubs zijn ook leuk. Het gaat om de spanning. Wint jou club? Degradeerd jou club? Of word je club na een heel spannend seizoen net tweede?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze heel veel commentaar kunnen leveren zonder zelf ooit de sport beoefend te hebben. Bovendien staat het zo leuk de jongens onder elkaar stoer te doen tegenover de andere partij. Beter ware duizenden sportbeoefenaars en twee maal elf commentatoren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn en ze blijven vechters... En ze moet een spel hebben... Dan zijn ze bezig en doen geen vlieg kwaad...
Laat ze toch...

De reden is commercie... Er is zoveel nieuws omdat er zo veel naar gekeken en geluisterd wordt, en er wordt zo veel naar gekeken en geluisterd omdat er zoveel nieuws over is...

En de commercie maakt daar gebruik van, op alle gebied...