Is er ook een landenlijst van voetbaltrainers (hoofdcoaches) die de EC1/CL hebben gewonnen.

Dus: Nederland 5x (te weten Michels 1x, Cruijff 1x, Hiddink 1x, van Gaal 1x, Rijkaard 1x.). En hoe zit het dan met de andere landen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetbalhistorie.net/beste-trainers.htm Een lijst met legendarische voetbaltrainers: 1. Michels 6. Sacchi
2. Herrera 7. Cruijff
3. Chapman 8. Gutmann
4. Happel 9. Lobanovski
5. Busby 10. Clough

Antwoorden (1)

Italië 6X (Rocco, Lippi, Ancelotti, Sacchi, Trappatoni en Capello)

Spanje 5X (Llorente, Munoz, Guardiola, Benitez en Del Bosque)

Nederland 5X (Cruijff, Rijkaard, Michels, van Gaal en Hiddink)

Engeland 4X (Fagan, Paisley, Clough en Barton)

Schotland 3X (Stein, Busby en Ferguson)

Hongarije 3X (Jenei, Guttman en Kovacs)

Portugal 2X (Jorge en Mourinho)

Argentinië 2X ( Carniglia en Herrera)

Duitsland 2X (Cramer en Hitzfeld)

België 1X (Goethals)

Oostenrijk 1X (Happel)

Voormalig Joegoslavië 1X (Petrovic)

Uit deze landen komen de winnende trainers van de Europa Cup 1 of de Champions League.

Er zitten trainers tussen die vaker de "cup met de grote oren" hebben gewonnen, maar dat heb ik uiteraard niet meegeteld.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!