Zijn er doelpunten in het voetbal met een naam? Die ook mensen uit andere landen kennen.

Dus geen alleen nationaal/regionaal/plaatselijk bekende varianten.
Ik ken al:
"De hand van God"
De Panenka
Hakballetje à la Madjer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

De (Olsen-)Cruijff-penalty

Toegevoegd na 2 minuten:
(daarnaast zou je een gemiste penalty haast een Seedorfje kunnen noemen :D)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

hattrick

Toegevoegd na 49 seconden:
3 doelpunten van de zelfde speler in 15 minuten

Toegevoegd na 13 minuten:
dednis bergkamp

Toegevoegd na 20 minuten:
15 minuten = 45 minuten

Duitse hat-trick", waarvan wordt gesproken indien het 3e doelpunt wordt gescoord in de verlenging van een (beker-)wedstrijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zondagschot..
en een Poeier en datsoort woorden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snoekduik a la bep bakhuis

Toegevoegd na 3 minuten:
en die duik leverde volgens mij ook een doelpunt op
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze is in Nederland wereldberoemd maar niet echt internationaal bekend. Wel een plusje omdat ik deze ook wel in gedachten had.
de "van baste"omhaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Een Grandelletje"
(een blunder van de keeper, "Franck Grandel")

In de loop van zijn eerste seizoen (bij FC UTRECHT) maakte de keeper meerderere blunders, ook wel 'Grandelletjes' genoemd.

Hij was keeper bij Utrecht vaN 2005-2008

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is wel geen doelpunt, maar toch vind ik het een van de leukste.