Mag een voetballer naar de doelman schieten zonder gestraft te worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Mits die dat met de bal doet,lijkt me dat idd toegestaan. Anders wordt het als ie dat met een jachtgeweer doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Treffend verwoord. +

Andere antwoorden (4)

dat mag maar als het een terugspeelbal is van een eigen speler dan mag de keeper hem niet pakken met de hand maar wel ovangen met het hoofd of de voeten.

Toegevoegd na 54 seconden:
alleen als de speler van de tegenpartij de bal schiet mag de keeper hem gewoon met de handen pakken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je de eigen speler bedoelt dan mag hij altijd terug schieten alleen de keeper mag m niet pakken dan volgt er een indirecte vrije schop op. Wanneer de speler terug kopt dan mag de keeper m wel gewoon pakken. De speler van de tegen partij mag tijdens t spel altijd op de keeper schieten. Als de scheidsrechter gevloten heeft voor een vrije trap mag er niet meer geschoten worden dit word normaal gesproken met een gele kaart bestraft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er maar aan hoe hij dat doet.

Onsportief gedrag wordt bestraft op het veld.

Als een voetballer bijvoorbeeld expres de bal tegen de keeper aanschiet als deze op de grond ligt, dan zal de voetballer bestraft worden wegens onsportief gedrag.

Als bijvoorbeeld een voetballer graag wil scoren en hij schiet per ongeluk hard tegen de keeper aan, dan is het niet onsportief en zal de voetballer niet bestraft worden.

De scheidsrechter beoordeelt wanneer iets valt onder onsportief gedrag is.