helpt doortrappen echt?

Bij voetbal trap ik altijd vol door,
op advies van de trainer.
hoe kan het dat je zelf meer kans op blessures hebt als je niet vol doortrapt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

dan verwacht de ander dat je door trapt en gaat hij ook extra kracht in zetten daardoor krijg jij de volle laag, daarom krijg je eerder een blessure als je niet voldoortrapt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De schok van je spieren/gewrichten is dan te 'kort' en te klein. Je spieren/gewrichten krijgen dan een korte maar krachtigere klap te verwerken. Bij het volledig doortrappen verdeel je die kracht. Zo krijgen je spieren/gewrichten nog wel een harde klap maar kan het beter opgevangen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar als je allebij vol doortrapt is de kracht toch veel harder ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar de kracht is dan beter verdeeld.
Met doortrappen is je schot harder en zuiverder geplaatst,
en dat is voor een voetballer zeer belangrijk, een hard en
zuiver geplaatst schot op doel is vaak doeltreffend.
Als je niet durft door te trappen, dan ben je onzeker, en
een onzekere speler is blessure gevoellig.
Geen angst voor de tegenstander maakt je een betere
speler(voetballer).