Is het juist dat in tennis de spelers niet onbeperkt kunnen vragen of een bal uit of in is?

een jaar geleden
in: Tennis
1.9K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
Dat klopt. Dat kunnen ze niet onbeperkt.

Antwoorden (1)

Vragen of een bal in of uit is? Ik denk dat je het systeem van challenge bedoelt.
Een tennisspeler krijgt 2 challenges per set, dus twee mogelijkheden om te vragen of de bal wel degelijk in of uit was. Als hij ongelijk heeft (dus de bal was uit terwijl de speler dacht dat hij in was) dan verliest hij 1 challenge. Hij mag dus 2 keer vragen en ongelijk hebben. Maar als hij gelijk krijgt (de bal was werkelijk in) dan verliest hij die challenge niet en blijven er dus nog steeds 2 challenges open staan.

Om je vraag te beantwoorden: Ja, hij mag onbeperkt vragen of de bal uit of in is, zolang hij maar gelijk heeft dat de umpire eerst een verkeerde beslissing nam. Maar hij mag per set maar 2 keer daarom vragen als hij ongelijk heeft.
een jaar geleden