Is er sprake van gemengd enkel spel bij tennis en waarom niet?

Ik ben helemaal verbaasd door mijn vrouw, die aangaf dat het bij tennis niet voorkomt dat een man tegen een vrouw speelt bij enkelspel. Ik heb op Wikipedia gekeken en vind daar diverse combinaties, maar inderdaad geen gemixt enkelspel.
Kan iemand mij uitleggen dat er inderdaad geen sprake is van gemixt enkelspel bij tennis en wat daar de reden voor is? Ik ben werkelijk heel erg verbaasd.

3 jaar geleden
in: Tennis
2.4K
ronron1212
3 jaar geleden
mannen slaan veel harder dan vrouwen/
Griffin
3 jaar geleden
Beetje oneerlijk en saai spel wordt dat dan...
SentWierda
3 jaar geleden
@KeesWim. Ook bij tennis is er een gemengde competitie: het gemengd dubbel.

Antwoorden (1)

Gemengd enkelspel zou altijd een oneerlijke strijd zijn, omdat mannen en vrouwen anders van bouw zijn en daardoor verschillen in kracht.
Zo is bijvoorbeeld de hoogst gemeten servicesnelheid bij mannen 251 kmh. en bij vrouwen 205 kmh.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Een beetje onzin: het gaat niet alleen om snelheid..
Djokovic won de Australian Open in 2021 met een buikspierscheurtje. Door die blessure kon hij niet voluit serveren tegen Medvedev. Menige vrouw zou Djokovic qua service prima partij hebben kunnen geven.
Maar het gaat niet alleen om serveren, het gaat vooral om de kwaliteit van het spel, met name de variaties. Djokovic liet veel variatie zien; Medvedev wilde zo lang mogelijke rally's. Medvedev ging steeds meer onnodige fouten maken, werd boos, ging in discussie met het publiek (dat luid joelde), sloeg z'n racket stuk en verloor. (Die boosheid van Medvedev herhaalde zich vorige week in Rotterdam; vroegtijdige uitschakeling.)
Op dit moment wordt in Doha een ATP-toernooi (mannen) gespeeld. De mannen serveren met een gemiddelde van 160 km....