Wie is verantwoordelijk voor de hypotheeklasten van een tennisvereniging als die wordt opgeheven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tennis
1.1K

Antwoorden (1)

Degene die de overeenkomst aan gegaan is met de bank/hypotheeknemer, degene die de rente betaald. Zal een stichting zijn in dit geval lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Maar die stichting wordt opgeheven...
ronron1212
10 jaar geleden
Dus die stichting zal het probleem dus moeten oplossen. De stichting kan ook niet eerder worden opgeheven dan dat de financiele baten en lasten zijn vereffend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat lijkt mij ook ronron1212.
Je kunt pas opheffen als dat ook echt kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit lijken mij nog steeds geen antwoorden, als je in het bestuur zit en zegt zoek het maar uit dan is de vraag; en wat nu?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat het bestuur zegt "zoek het maar uit" ontslaat ze niet van de verantwoordelijkheid. De bestuursleden kunnen door de bank gewoon persoonlijk aansprakelijk worden gesteld in verband met onbehoorlijk bestuur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik weet niet of dit zo is, maar dit is een antwoord
ronron1212
10 jaar geleden
Baikema je kunt steeds zeggen weet ik niet en het is geen antwoord. Maar bestuursleden zijn verantwoordelijk en hebben de plicht en de verantwoording om alles goed af te sluiten. Ja de bank zal hen inderdaad persoonlijk verantwoordelijk houden voor de schulden die ze achter laten.
ronron1212
10 jaar geleden
http://www.aansprakelijkheid-bestuur.nl/aansprakelijkheidbestuur/aansprakelijkheidverenigingenstichting.html