Kun je wandelsokken gebruiken als sportsokken?

Ik ga een badmintonwedstrijd spelen en ik heb geen sportsokken, maar wel wandelsokken. Kan ik die gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tennis
3.5K

Antwoorden (3)

Ik denk dat het niet zo'n verschil maakt of je met sportsokken of wandelsokken gaat badmintonnen.. Ik denk dat het wel kan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kun je rustig doen.
Een groot pluspunt van wandelsokken in vergelijking met bijvoorbeeld katoenen sportsokken: ze zijn anatomisch gevormd. Een sok die zich naar je voet voegt, zal minder lubberen en uitzakken. Steeds vaker zie je paren met een linker- en een rechtersok, zodat ze nog beter aansluiten bij de vorm van je voeten. Ook zijn wandelsokken tegenwoordig vrijwel allemaal naadloos. Dat voorkomt blaren.
Een wandelsok kun je wel gebruiken om mee te sporten, een sportsok is niet geschikt om mee te wandelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om nu zomaar te zeggen dat sportsokken niet geschikt zijn om te wandelen vind ik wat ver gaan. Misschien niet voor de Nijmeegse Vierdaagse maar je moet ze de kost geven die dat wel doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja een blokje om kan ook op pantykousjes, iemand die echte wandelsokken heeft, maakt meestal ook wel lange wandelingen, het zijn geen sokken die je voor het, leuk om te hebben, koopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wandel uren per dag, over paden, bergen, dalen en dat alles met sportsokken. Nooit last.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mazzelaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Crea, dat heeft weinig te maken met mazzel... ik ben postbode en heb nog nooit een stap gelopen met wandelsokken.
Ligt er een beetje aan wat voor wandelsokken je hebt. In principe matchen de meeste goede wandelsokken met type schoenen. Sommige sokken zijn echt geschikt voor stevige wandelschoenen of bergschoenen (niet echt voor sportschoentjes).

Heb je dus (middel)dikke wandelsokken zou ik niet zo snel aanraden deze met badminton te gebruiken. Bij een dunnere wandelsok als de Falke TK5 zal het geen probleem zijn, verwacht ik.