Wanneer werd een Grand Slam-finale voor het laatst niet gespeeld door een blessuregeval (of een andere reden)?

Ik doel dus specifiek op de finale, niet op een heel toernooi door bijvoorbeeld oorlog.

Toegevoegd na 23 minuten:
Het is nog wat onduidelijk: ik doel op het enkelspel, en ga er vanuit dat er wel eens een finale niet is gespeeld, omdat het elk toernooi wel voorkomt dat er een wedstrijd door een blessure van één van de spelers/speelsters niet gespeeld wordt. Dan zal dat vast ooit wel eens bij de finale zijn gebeurd, maar ik kan me vergissen.

Toegevoegd na 24 minuten:
En ik doel op wedstrijd die niet zijn gestart.

Toegevoegd na 24 minuten:
En ik doel op wedstrijden die niet zijn gestart.

Toegevoegd na 24 minuten:
*wedstrijden ;)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tennis
1.6K

Antwoorden (2)

Een finale die helemaal niet is gespeeld kan ik niet vinden, wel heeft Justine Henin-Hardenne in 2006 opgegeven in Australie: http://www.ad.nl/ad/nl/1001/AD-Sportwereld/article/detail/2381398/2006/01/29/Kater-Mauresmo-na-eerste-Grand-Slam-zege.dhtml
De afgelopen 10 jaar zijn alle andere wedstrijden gespeeld en uitgespeeld.

Toegevoegd na 8 minuten:
Verder kan ik ook geen wedstrijd vinden die niet gespeeld is maar ik weet nu niet of jij alleen wedstrijden bedoelt die niet gestart zijn of ook wedstrijden die afgebroken zijn.

Toegevoegd na 3 uur:
Na je aanvulling: over het enkelspel en een niet gestartte finale is geen informatie over te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hiermee lijk je te suggereren dat het ooit gebeurd is.

Hoe dan ook:
In 1969 is de finale van het gemengd dubbel bij de Australian Open niet gespeeld. De titel ging naar de beide duo's.

"Margaret Court en Marty Riessen eindigden ex aequo met Ann Haydon-Jones en Fred Stolle (finale niet gespeeld)"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Australian_Open_1969

Verder is bij Roland Garros in de jaren 1898 t/m 1900 Adine Masson tot winnaar uitgeroepen, zonder dat er een verliezend finalist is. Ik kan bij Wiki niet vinden waarom daar geen verliezend finalist staat, maar dit lijkt te kunnen duiden op het feit dat de finale niet gespeeld is.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Roland_Garroswinnaars