kan je van een te zwaar racket een tennisarm krijgen?

ik wil een nieuw racket kopen (ik ben 13) ik heb er 1 van een vriend uitgetest en het tenniste zeer goed. ik wil nou ongeveer hetzelfde racket, maar die zijn niet meer te verkrijgen. dus zat ik te denken aan de dunlop aerogel 4d 300 tour. (mijn vriend heeft dezelfde maar dan niet de tour). de tour weegt 315 gram en die van mijn vriend 305 gram. kan ik van een te zwaar racket (de dunlop tour) een tennisarm krijgen?

Toegevoegd na 1 minuut:
en voelt 10 gram zwaarder veel anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
3.5K

Het beste antwoord

Hallo Bart. Maak je geen zorgen. Een tennisarm zul jij niet krijgen want tennisarmen komen onder de leeftijd van 25 jaar niet voor. De tennisarm-leeftijd is 30-60 jaar. Een verkeerde grip kán inderdaad een reden zijn om een tennisarm te krijgen. Belangrijkste reden is echter een verkeerde techniek. Goed voetenwerk is belangrijk en niet te hard knijpen in het racket tijdens het slaan. Veel tennisplezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Weet je wel wat 10 gram is? Dat is 2,5 theezakje! Niet bang wezen dus dat je daar klachten van krijgt. Sowieso krijg je een tennisarm niet door de zwaarte van het racket maar door verkeerd bewegen/opwarmen etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aanvulling: een tennisarm komt door overbelasting, dan zou je denken dat dat kan komen door een te zwaar tennisracket maar als een 305 racket goed voor jou is dan zal 315 niet heel veel uitmaken. Vraag gewoon goed advies in de winkel of aan je tennisleraar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal goed Pelle. Dit was ook mijn antwoord geweest.
100 keer belangrijker is de grip! Als de grip te groot of te klein is, heb je een grote kans op klachten te krijgen!!!

Toegevoegd na 6 minuten:
Dus daarmee ook aangevend dat je je over de 10 grammetjes geen zorgen hoeft te maken, op voorwaarde dat je grip okee is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf heb ik ook ooit een wilson gehad die 315 gram woog. Ik kreeg erg snel last van mijn arm. Ik ben vervolgens over gegaan op de head radical van 295 gram. Dat scheelde behoorlijk voor mij.

Let wel op.Het hangt ook van je speelstijl af. Ik weet niet wat jou speelstijl is. Misschien past dit racket wel prima bij jou en is dit gewicht prima.