Wat is een betere keuze gaan voor controle of voor kracht met het kiezen van een tennisracket?

Het is tijd dat ik naar een zwaarder racket overstap van mijn tennistrainer. Nu heb ik de volgende mogelijkheden:

1) de wilson six one team BLX, dit racket weegt 289 gram en heeft een erg veel controle.

2) de babolat pure storm GT'11 van 295 gram en heeft een grotere bladgrootte, dus zorgt voor meer kracht.

3) de babolat pure drive plus, dit racket is een longbody model en weegt 300 gram en heeft ook erg veel kracht.

Mijn speelsterkte is in zowel enkel als dubbel en 6. Ik ben 17 jaar en ik speel vaak tegen mensen met speelsterkte 4 of 5. Ik speel nu nog met een racket van Babolat Contest Si van 265 gram. Ik wil nog erg graag groeien in mijn tennisspel, welk racket zal dan de beste keuze zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
1.6K

Het beste antwoord

Je kan het beste kiezen voor een racket met controle. Kracht ontwikkel je zelf wel. Het is altijd nog beter een bal in te slaan met iets minder vaart dan achter tegen de hekken aan. Ik zou als ik jou was kiezen voor de Babolat Pure storm. Dat zit er mooi tussen in en kun je de komende jaren flink mee vooruit.

Als je nu al gaat kiezen voor een racket met erg veel power dan ga je daar je slagen op aanpassen en wordt groeien in je techniek in tennis een stuk lastiger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke bedankt! :)

Andere antwoorden (2)

De keuze voor controle of kracht hangt met name af van je speelstijl. Ben je een hele technische speler a la McEnroe of een krachtpatser als Boris Becker. Ook een belangrijk aspect is de bespanning.
Vraag even bij je tennisclub of je even mag spelen met een van bovenstaande rackets, dan kan je zelf bepalen welk type het beste voor je is.

Hier is een overzicht van de dingen waar je op moet letten bij aanschaf van een nieuw racket:

http://www.strijdo.nl/racket.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel ballen in slaat met je oude racket, dan betekent dat dat je veel controle hebt over de bal. Daarnaast moet je natuurlijk ook veel topspin aan de bal kunnen geven. Als je die basis hebt, dan kun je voor een racket met kracht gaan. Ik zou daarnaast ook nog kijken naar de bespanning. Sommige bespanningen geven extra topspin, controle, power en noem maar op. Zo kun je het dus goed combineren.