Is het mogelijk om een prof tenniser te worden wanneer je op je 14e begint?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
4.9K

Het beste antwoord

Alles is mogelijk, maar je begint met een flinke achterstand. Zeg je krantenwijk nog niet op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies wat ik wilde antwoorden. +

Andere antwoorden (9)

als je goed genoeg bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, je hebt alleen wel een beetje aanleg nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10 % talent, 90 % doorzettingsvermogen.

als je dat allebei hebt, dan kom je er wel, al zal het moeilijker zijn dan wanneer je vroeg begonnen bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt geen prof met ergens mee te beginnen, je begint ergens mee en komt er dan achter dat je of iemand anders dat je zo goed bent/talent hebt/drive hebt dat je je sport professioneel uit zou kunnen gaan oefenen.

In principe zou dat makkelijk kunnen gebeuren na je 14e, dus ja dat is mogelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zit een vreemde zin in; jij of iemand anders kunnen er achter komen dat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt ervan af of je iedereen van het veld speelt. Dan is het zaak een goede begeleiding te hebben van iemand die de nodige deuren vor je kan openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus eigenlijk genoeg wedstrijden winnen, zodat je hoger op komt te zitten?
Aan doorzettingsvermogen ontbreekt er niet.
Ik heb nog nooit voor iets opgegeven en ben dat ook niet van plan om te doen.;)
The sky is the limit

Alles wat je kunt bedenken, is mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar ik meen is Paul Haarhuis rond z'n 17de of 18de jaar met tennis begonnen.Je hebt dus nog even de tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, als je talent hebt. Op je 14e ben je nog jong en kun je nog veel leren. Als je goed je best doet en er natuurlijk ook aanleg voor hebt zou ik niet weten waarom het niet mogelijk zou zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een goede tennisser kun je worden ,maar ook daar zul je (talent)aanleg voor moeten hebben.
Als je competitie gaat spelen zul je t/m 14 of 17 worden ingedeeld, en daar zijn jongens en meisjes al waarschijlijk jaren voor jou al begonnen.
Om proftennisser te worden zul je veel moeten tennissen(privé training volgen) mist je aanleg hebt. competitie op niveau moeten spelen toernooien moeten spelen (veel)
Dus proftennisser op je 14e wordt lastig maar een goede speler zou je voor kunnen gaan niveau 4/3 maar dat komt dan mogelijk met de jaren mits daar de wil en aanleg voor is.
en ook al kun je het heel goed een heel klein % haalt de top,
Maar proberen is het altijd waard. heel veel succes.