Mis-hit, slijtage als de breedtesnaar dunner(breekbaarder) is dan de lengtesnaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een bal tot een bepaalde diepte de bespanning binnendringt zullen de breedtesnaren verder uit moet rekken dan de lengtesnaren; zij zullen dus ook de grootste reactiekracht geven en wat het hardste moet werken breekt meestal ook het eerste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afhankelijk van het type snaar (veel of weinig rek) zal het wel te maken hebben met je manier van spelen (sterke of zwakke speler). De kracht waarmee de bal het racket raakt is voor gewone rackets ook bepalend voor het knappen van de snaar.

Het zou ook kunnen zijn dat de lengte en breedte snaren verschillend aangetrokken zijn, waardoor de verdeling verkeerd is.