hoeveel punten krijg je per gewonnen wedstrijd bij het tennissen

Hoeveel punten krijg je als je wint , voor de wereldranglijst.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
5.6K

Antwoorden (3)

Grand slams 2000 punten. En je hebt de super 9. Dat zijn top toernooien zoals rome, miami. Daar krijg je 1000 punten. En je hebt 500 en 250 punten toernooien.
Als voorbeeld kijk op de site van bv federer en dan zie je welke klasse de toernooien zijn ingedeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan wat voor toernooi ( grandslam, ATP enz.) en hoe hoog je eindigd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie onderstaande overzichtje voor de ATP punten, per soort toernooi.