Wordt voor de produktie van gravel eerst speciaal de steen gebakken?

Tennissen kun je doen op gravel. Wordt voor gravel wat gemaakt is van gemalen baksteen, eerst de baksteen voor dit doel gebakken om hem daarna meteen te vermalen tot gravel - of worden er oude stenen gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
1.1K

Antwoorden (1)

Leuke vraag. Ja dit wordt speciaal gemaakt voor de Gravel. Sportverenigingen zijn zeer afhankelijk van de kwaliteit van hun banen. Zowel voor leden als voor bijvoorbeeld toernooien zijn de banen bepalend voor het succes. Er zijn dus zeer veel bedrijven die zich specialiseren in het leveren en onderhouden van de Gravelbanen. Ook zijn er normen voor de kwaliteit van de vele soorten Gravel.

"leverancier X beschikt over meerdere uiterst moderne en vol geautomatiseerde productiefaciliteiten waar van bakstenen uit de baksteenindustrie gravel geproduceerd wordt."

"Een extra garantie voor de hoge kwaliteit van tegra gravel vormt het *ISA-KNLTB keurmerk. Dit betekent concreet het volgende:

- De gravelproductie staat onder keur van ISA Sport.
- De gravellevering staat onder keur van ISA Sport.
- De gravelproductie- en levering vindt plaats conform normen van NOC*NSF.

Wij produceren en verladen onze gravel inpandig. Daarnaast wordt het productieproces volgens DIN 18035 evenals Europese normen gecontroleerd "