Schaatsen scherp na aankoop?

Als ik nu schaatsen koop bij top shelf, zijn ze dan meteen geslepen en dus schaatsklaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
2.9K

Antwoorden (1)

Nieuwe schaatsen zijn in principe klaar om er direct mee het ijs op te gaan. Helaas is dit niet met alle schaatsen het geval, vraag de verkoper of de schaatsen geslepen zijn. Vaak zijn de schaatsen wel -redelijk- scherp, maar is er geen vorm in geslepen en zijn de ijzers niet nagepolijst. De ronding kan je eenvoudig controleren door de schaatsen met de ijzers tegen elkaar aan te houden, als het goed is moet er een klein beetje ruimte tussen de voor- en achterkant van de ijzers zitten.

Toegevoegd na 41 seconden:
http://www.schaatsen-slijpen.nl/faq.html#verkoop