Hoeveel tijd is er minimal nodig om een elfstedentocht te organiseren?

Als het committee besluit dat het doorgaat. Hoeveel dagen zijn er minimaal nodig om de elfstedentocht organisatorisch rond te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
1.4K

Antwoorden (5)

Vierentwintig uur, maar zeker te weinig voor de GV-site om daar tijdig op in te spelen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo snel mogelijk, als er een elfstedentocht mogelijk is en dat de avond van tevoren bekend zou zijn zou het de volgende morgen al starten! Aangezien een elfstedentocht gemiddeld maar 1 keer in 15 jaar voorkomt pakken ze gelijk de kans en word het sowieso binnen 24 uur geregeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat haal je niet. Je kunt niet 's avonds roepen dat er mogen een elfstedentocht is, de start is namelijk al om een uur of 4 ofzo. Er zal toch zeker 2 nachten tussen zitten.
Ik hoor net op het nieuws dat dat tussen de 24 en 36 uur gedaan kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer twee dagen. Alle gemeenten die ook maar zijdelings met de tocht te maken hebben, komen regelmatig samen met alle andere betrokken partijen. Draaiboeken worden uit de kast gehaald, actieplannen worden besproken, en de taakverdelingen worden bekeken en zonodig verder verdeeld. Al deze zaken worden in ieder geval elk jaar, maar afhankelijk van veelbelovend (friesch)weer vaker. Eigenlijk liggen alle draaiboeken al klaar. Die hoeven alleen steeds maar bijgewerkt te worden.

Het invullen van de grote lijnen gebeurt nadat de woorden 'It giet oan!' zijn gevallen.

Enne, als je nog een slaapplaats zoekt, je kunt me altijd ff pm'en. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zojuist hoorde ik op het nieuws dat het toch echt minimaal 48 uur is.