Hoeveel sneller kan de 10km schaatsen?

De eerste beste tijd werd gereden in 1893 met een tijd van 20.21,4. Sven Kramer heeft op het moment het record staan op 12.41,69 sinds 10 maart 2007. Maar na een tijdje moet het toch op houden en is de snelste tijd mogelijk geschaatst? Toch zie je dat de laatste tijd weer records worden verbroken. (dit geldt voor alle sporten). Zal er ooit nog een keer de 12.0 worden aangetikt of zijn we nu wel zo'n beetje aan de snelste tijd?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Schaatsen
1K

Het beste antwoord

Het moet natuurlijk een keer ophouden. Zelfs als je tegen de snelheid van het licht zou schaatsen doe je dat nog niet in 0 sec.
Ik denk dat er in de toekomst gewoon scherper gemeten zal woorden, niet op 100ste van een sec maar op 1000ste of nog meer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk persoonlijk dat er door technologische ontwikkelingen nog vooruitgang in de tijden op de 10 km bereikt kunnen worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan betere ijskwaliteit, betere traningsprogramma's en eventuele manipulatie van luchtdruk.