Hoe kan ik zo snel mogelijk weer sterk worden?

de ijsbaan is gister geopend, en ik kwam er wel achter dat ik echt te weinig heb gedaan de zomer. hoe kan ik zo snel mogelijk meer spieren trainen of heb ik daar echt wel even voor nodig? ik moet nu meteen 5x achter elkaar schaatsen maar het lukt echt niet omdat ik gewoon niet sterk genoeg ben nu. iemand tips om dit snel weer op het oude niveau te krijgen?

Toegevoegd na 9 minuten:
ik ben een meisje van 16, als dat belangrijk is, ik schaats niet bijzonder goed ofzo rustig aan doen zou kunnen maar de trainingen zijn best zwaar, ik zou het rustig aan kunnen doen maar dat is erg vervelend en ik wil graag zo snel mogelijk weer mijn oude niveau bereiken..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom moet je 5 keer achter elkaar schaatsen?
Je zegt niks over het tempo, dus als je rustig schaatst lukt het toch wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bovendien zeg je niets over
_ of je man of vrouw bent
_ welke leeftijd je hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh sorry dan zal ik dat nu even doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 x achter elkaar ??
Als je op dat niveau traint, kun je de hele zomer beter blijven skeeleren, anders gaan zowel je conditie als je enkelspieren hard achteruit en moet je elk seizoen opnieuw beginnen.......

Antwoorden (3)

Je praat over spierkracht, maar ik denk dat je er meer aan hebt om je conditie op te bouwen. Je kunt bijv. naast je schaats trainingen om de dag buiten gaan hardlopen of naar een sportschool toegaan en om een conditietraining te volgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eigenlijk zit mijn conditie nog wel goed, maar mijn spieren willen gewoon niet meer.. maar dan zou ik natuurlijk hardlopen en krachttraining kunnen doen maar dan duurt het toch heel erg lang voordat je weer een beetje de zelfde spierkracht hebt?
Hangt er vanaf wat voor afstanden je schaatst.
Als het lange afstanden zijn moet je je conditie opbouwen. Dit doe je door lange rustige trainingen te doen op bijvoorbeeld de fiets (goede alternatieve training).
Maar als het korte afstanden zijn, moet je aan je snelheid werken. Je kan bijvoorbeeld korte herhalingen in een hoog tempo doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet het nog beide doen.. ben junior dan moet je altijd 500-1000/1500 dus kort.. mag heel soms een 3000
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afwisseling qua training is het belangrijkst.
Dus de ene keer doe je interval, bijvoorbeeld 10 x 400m.
De andere keer doe je een rustigere training; duurtraining
Krachttraining is de enige manier, om je spieren sterk te maken. Je kunt kracht en conditietraining prima combineren hoor. Je kunt in eerste instantie de focus even leggen op het krachthonk, en de conditie als bijzaak houden, tot je weer op krachten bent, en weer balans kunt brengen in je training.

Ik vond een handige site, waar schema's opstaan, ook voor schaatsers. Misschien heb je er wat aan.

Veel succes!

http://www.bostraining.nl/kracht-conditietraining/