Waarom rennen renners op een baan altijd tegen de klok in

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Schaatsen
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/rijrichting-baan-sporten-klok-motor.30595
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom staat je vraag in de categorie schaatsen als je het over 'renners' hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed gezien, dennisschaatser

Antwoorden (3)

dan zijn alle bochten naar links en dat voelt prettiger. Omdat bijna iedereen rechtshandig is, zijn de spieren aan die kant meer ontwikkeld (dus vaak ook stijver) en kijken we makkelijker naar links dan naar rechts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om de tijd te kunnen verslaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit gebeurt bij elke sport waarop op een ronde/ovale baan wordt gelopen, gereden enz.. Waarschijnlijk is het in 1908 ontstaan omdat in de bocht dan met het bij de meeste mensen sterkste been (rechts) het meest wordt gebruikt en het linkerbeen dat dan ondersteunt.